متهم در جریان یکی از دزدی‌هایش وقتی متوجه بازگشت صاحبخانه شد، با قمه به وی حمله کرده و قصد جان او را داشت

حمله دزد حرفه‌ای به صاحبخانه

متهم حرفه‌ای که پس از آزادی از زندان، شبانه با تخریب قفل در منازل مردم در شهرستان بهارستان و حومه آن، اموالشان را می‌دزدید، در سرقت آخر ناکام ماند و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۱۴۷۱۲

به گزارش جام‌جم، سرهنگ داوود عبدالمالکی، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.در تحقیق از شاکی معلوم شد او و خانواده‌اش پس از بازگشت از سفر، متوجه تخریب قفل در ورودی خانه و سرقت طلا، پول و لوازم صوتی و تصویری‌شان، شده‌اند.وی افزود: با تشکیل پرونده و در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارق شب رو آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌شان شکایت کردند.

ردپای یک دزد حرفه‌ای در سرقت‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: ماموران در بازرسی از محل‌های سرقت متوجه شدند سرقت‌ها به یک شیوه انجام شده و به نظر می‌رسد دزدی کار یک سارق حرفه‌ای باشد.

جستجو در این باره ادامه داشت تا این که مالباخته دیگری با حضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام سرقت اموال خانه‌اش و تهدید به قتل از سوی سارق شکایت کرد.

عبدالمالکی افزود: با تحقیق از شاکی معلوم شد شب حادثه وی پس از ورود به خانه‌اش، مردی را در حال سرقت مشاهده کرده و با فریاد از همسایه‌ها کمک خواسته است. در این هنگام مرد سارق با قمه به او حمله کرده و قصد جانش را داشته که با آمدن چند نفر از همسایه‌ها مقابل خانه مالباخته، شاکی را رها کرده و با پول و طلاهایی که دزدیده بود، از روی دیوار به خیابان پریده و متواری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی اطلاعات و به دست آمدن تصویر رایانه‌ای سارق فراری، جستجو برای دستگیری وی آغاز و در ادامه معلوم شد تصویر متهم فراری با یک مجرم سابقه‌دار به نام ناصر شباهت دارد. در حالی که جستجو برای دستگیری متهم ادامه داشت، چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد مردی در حال پرسه زدن مقابل خانه همسایه‌شان است و به نظر می‌رسد قصد سرقت دارد.

 

دستگیری سارق

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: ماموران کلانتری 13 با اعزام به محل، متهم را دستگیر کردند و معلوم شد او همان متهمی است که پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در تعقیب اوست.متهم با انتقال به پلیس آگاهی با اظهارات ضد و نقیض، مدعی شد به اشتباه دستگیر شده، اما در مواجهه حضوری با مردی که او را به مرگ تهدید کرده بود، شناسایی و مشخص شد مرد سارق او را با قمه تهدید و اموالش را سرقت کرده است.

 

اعتراف متهم به دزدی از منازل

عبدالمالکی افزود: به این ترتیب متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد به اتهام جرایمی از جمله درگیری، زورگیری، شرب خمر، شرارت، اخاذی، دزدی از منازل و مسائل اخلاقی از سوی پلیس تهران، کرج و شهریار دستگیر و زندانی شده بود تا این که پس از آزادی، دزدی از منازل را از سر گرفته و اموال دزدی را هم به مالخران می‌فروخته است.بنابر این گزارش، با اعتراف متهم به دزدی‌های سریالی، تاکنون 21 مالباخته از وی شکایت کرده‌اند. تحقیقات تکمیلی از متهم در حالی ادامه دارد که جستجوی پلیس برای دستگیری خریداران اموال مسروقه و کشف اموال سرقتی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها