انتخاب یک ارائه‌دهنده سرویس اینترنت خوب برای کسب‌وکار‌ها و گذران زندگی امروزی، دیگر حیاتی شده است. با این حال، اتصال ADSL فقط در بین ۸۹/۱۰ درصد از مردم کشور رایج شده است و حدود یک‌ششم کل اینترنت کشور را تامین می‌کند. بدین‌ترتیب که کاربران خدمات اینترنت پرسرعتADSL ۸میلیون و ۱۸۶هزار و ۵۰۰ نفر به شمار می‌آیند و توسط ۳میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۰۰ اشتراک به این خدمات متصل می‌شوند. حال پرسش بسیاری از مشترکان اینترنت پرسرعت این است که کدام سرویس‌دهنده‌های ایرانی، خدمات اینترنت پرسرعت بهتری ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۴۶۸۷

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارزیابی ماهانه این سرویس‌دهنده‌ها را ارائه داده و به نوعی به این پرسش، پاسخ داده است. در این گزارش سعی داریم [برخی از] این سرویس‌دهنده‌ها را معرفی کنیم تا پس از مطالعه آن سرویس‌دهنده اینترنتی خود را درست انتخاب کرده و از خدمات اینترنتی بهتری برخوردار شوید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارزیابی ماهانه اپراتورهای دارنده پروانه خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) و معرفی ارائه‌دهنده بر‌تر خدمات در این حوزه خبر داد.
دکتر علی‌اصغر عمیدیان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این ارزیابی بر اساس میزان کیفیت خدمات ارائه شده، میزان پایبندی و تعهد اپراتور‌ها به قوانین و مقررات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مفاد پروانه مربوطه، شکایت ثبت شده از سوی مشترکین، نحوه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات از سوی اپراتور، نحوه تعامل با رگولاتوری، فراهم آوردن یا تکمیل سامانه‌های پشتیبانی، نظارتی و سنجش کیفیت از سوی اپراتور و ایجاد دسترسی لازم به این سامانه‌ها برای رگولاتوری درپایان شهریور ماه انجام شده است.

۴شرکت بر‌تر کدامند؟
عمیدیان درباره نتایج ارزیابی عنوان کرد: از بین ۱۲شرکت دارنده پروانه در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL)، شرکت‌های آریا رسانه تدبیر (شاتل)، پیشگامان توسعه ارتباطات (پیشگامان)، پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) و انتقال داده آسیاتک (آسیاتک)، به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

مخابرات دهم شد
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رتبه شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت در ارزیابی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL)، رتبه دهم را کسب کرده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه از این پس ارزیابی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت به صورت ماهانه انجام و اعلام می‌شود، اظهار کرد: میزان رضایت مشتریان از اپراتور‌ها، از عوامل تاثیرگذار در تعیین نتیجه ارزیابی است، بر همین اساس امیدوارم مشترکان با ثبت نظر و پیشنهادهای خود در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پاسخگویی دقیق به سوالات ارزیابان رگولاتوری درباره خدمات اینترنت پرسرعت، در این ارزیابی مشارکت فعال داشته باشند.

آشنایی با برترین‌ها
شاتل: گروه شرکت‌های شاتل را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه فعال در حوزه‌ ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و راهکارهای ارتباطی اینترنتی در کشور دانست. گروه شرکت‌های شاتل، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با کسب مجوز ISP و ICP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و با همراهی تیمی متشکل از ۲۰ کار‌شناس و متخصص کارآزموده آغاز کرد. گروه شرکت‌های شاتل، پس از دریافت مجوزهای یاد شده، توانست با سرمایه‌گذاری قابل توجه، خدمات اینترنت پرسرعت +ADSL۲ و خدمات تکمیلی مرتبط با آن را همچون VPN، VOD، VODSL، بسترسازی برای آموزش مجازی و... به صورت گسترده به مشتریان ارائه کند.
هم‌اکنون گروه شرکت‌های شاتل با بیش از ٨٠٠ نفر نیروی انسانی متخصص، با گسترش دامنه توزیع خدمات خود در استان‌های مختلف از طریق چهار شعبه و حدود ١٣٠٠ نیروی انسانی در بیش از ۱۰۰نمایندگی رسمی در سراسر کشور و بیش از یک‌هزار عامل فروش، توانسته است برای چندمین بار عنوان بر‌ترین ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت را کسب کند.
خدمات ADSL۲+ این شرکت در چهار مدل: ویژه، اقتصادی، اقتصادی اداری و اقتصادی سبک ارائه می‌شود. قیمت‌ خدمات این سرویس‌دهنده نیز از ماهانه ۳ تا ۴۰۰هزار تومان است. شاتل اینترنت پرسرعت ۸مگابیت بر ثانیه نیز ارائه می‌دهد.

پیشگامان: گروه پیشگامان کویر یزد در سال ۱۳۸۲ اقدام به تاسیس شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات برای ارائه سرویس‌های پهن باند (Broadband) کرده و موفق به دریافت مجوز ندا (PAP) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد. هم‌اکنون این شرکت، با گسترش دامنه فعالیت‌های خود در سراسر کشور و ارائه سرویس‌های مبتنی بر IT با پوشش بیش از ۲۶ استان و ۲۰۰ شهر و بیش از صد‌ها هزار مشترک، یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های خصوصی کشور را در اختیار دارد. قیمت‌ خدمات این سرویس‌دهنده نیز از ماهانه ۹هزار و ۵۴۰تومان تا ۳۱۸هزار تومان است. پیشگامان خدمات ADSL خود را تا ۴مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد.

پارس‌آنلاین: شرکت پارس‌آنلاین از مشهور‌ترین و قدیمی‌ترین خدمات‌دهندگان ADSL در کشور است. خانواده‌ مشتریان گروه شرکت‌های پارس‌آنلاین را مجموعه‌ یک‌میلیون نفری استفاده‌کنندگان از خدمات دسترسی به اینترنت از طریق شماره‌گیری تلفن (Dial up)، نزدیک به یک‌هزار سازمان و موسسه استفاده‌کننده از خدمات خاص پارس‌آنلاین برای شرکت‌ها و سازمان‌ها و ده‌ها هزار مشترک خدمات ADSL در سراسر کشور تشکیل می‌دهند. گروه شرکت‌های پارس‌آنلاین برای ارائه خدمات کارآمد و موثر به مشتریان خود، هم‌اکنون بالغ بر ۷۰۰نفر از مدیران و نیروی انسانی متخصص و کارساز را در خود جای داده است.
پارس‌آنلاین خدمات اینترنت پرسرعت خود را با قیمت ۹۹۰۰ تا ۳۹۵هزارتومان ارائه می‌دهد. ‌‌نهایت سرعت ارائه شده از طرف پارس‌آنلاین ۲ مگابیت بر ثانیه است.
آسیاتک: شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه ابرارعرش در سال ۱۳۸۲ برای ارائه خدمات نوین در صنعت فناوری اطلاعات، تاسیس و موفق به اخذ مجوز ندا (PAP) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد. آسیاتک با ارائه خدماتی چون اینترنت پرسرعت، پهنای باند اختصاصی و شبکه خصوصی مجازی یکی از بر‌ترین اپراتورهای کشور شده است. هم‌اکنون بیش از هزار مرکز مخابراتی در شهر‌های مختلف کشور با ظرفیت ۵۰۰هزار پورت، تحت پوشش شبکه دسترسی اختصاصی پرسرعت شرکت انتقال داده‌های آسیاتک قرار دارند. خدمات این سرویس‌دهنده نیز از ماهانه ۶۷۰۰ تا ۴۹۹هزار و ۹۰۰تومان است. آسیاتک خدمات ADSL خود را تا ۴مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد.
>> حامد قاسمی نراقی

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها