آیا همسری دارید که بیشتر اوقات، نگرانی‌های محل کار را نیز با خود به خانه می‌آورد؟ آیا از اینکه همیشه درگیر کار است، ناراحتید؟ توصیه‌های ادامه مطلب ممکن است کمک خوبی برای زندگیتان باشد.
کد خبر: ۶۱۴۴۳۸

ساعت کاری همسر
در شرایط کاری این روزها که موجب می‌شود حرفه‌ای‌ها تمام بیست و چهار ساعت شبانه‌روز را در فکر شرایط شغلی خود باشند، خستگی و فشار ناشی از کار نیز به مراتب بسیار بیشتر از زمان‌های گذشته است. حتی پس از ساعت‌ها کار در اداره، باز لازم می‌شود ساعت‌ها پشت لپ‌تاپ بنشیند و به کار ادامه دهند. چنین موقعیت‌هایی برای همسر این فرد نیز کسالت‌آور می‌شود، زیرا همسرش آن‌قدر درگیر کار شده که دیگر توجهی به او نشان نمی‌دهد. در چنین شرایطی فرد گرفتار بیش از همه به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد. در زیر به راهکارهایی اشاره شده که با کمک آن‌ها می‌توانید از رابطه با همسر همیشه گرفتار خود لذت ببرید.

درباره مسائل شغلی همسر خود بیشتر بدانید:
برای پیدا کردن راه‌حل، اولین قدم تشخیص مشکل است. شنیدن جمله‌ای مانند «کار دارم» شاید سطحی و آزاردهنده به نظر برسد. برای این‌که بتوانید با شرایط کاری همسرتان بیشتر آشنا شوید و قضاوت عادلانه‌تری در مورد مسائل شغلی وی داشته باشید، تلاش کنید تا از ماهیت کار وی آگاهی بیشتری پیدا کنید، محیط کاری وی را بشناسید، با میزان اهمیت وظایف او آشنا شوید و در مورد رابطه‌اش با همکاران و مافوقش اطلاعات بیشتری بدست آورید. سعی کنید بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری، میزان زمانی را که وی ناچار است برای انجام تمام این کارها اختصاص دهد برآورد کنید و بعد در مورد وضعیت کاری وی قضاوت نمایید.
 
خانه را به محیطی آرامش‌بخش تبدیل نمایید:
با وجود تمام خستگی‌ها و فشارهایی که کار و محیط کاری به همسرتان تحمیل می‌کند، وی توان حضور در یک میدان جنگ دیگر را ندارد. احتمالاً در محل کار شرایط چندان خوش‌آیندی نداشته، پس تلاش نمایید تا خانه را برایش تبدیل به محیطی دوست داشتنی کنید، محیطی که بتواند در آن خود واقعیش را بروز دهد. حتی اگر خودتان هم خیلی سرحال نیستید، سعی کنید با او ارتباط برقرار کنید. گلایه در مورد مسائل کوچک را کنار بگذارید و از بی‌توجهی وی نسبت به خودتان شکوه نکنید. جوی آرام و صمیمی در خانه مهیا کنید، شام محبوبش را درست کنید و خلاصه کاری کنید که بتواند آرامش از دست رفته را دوباره بدست آورد. تمام این کارها موجب می‌شود تا همسرتان نگرانی‌هایش را از یاد ببرد و بیش از گذشته با شما احساس نزدیکی و صمیمیت کند.

طوری رفتار نکنید که تصور کند از او ناامید شده‌اید:
شایعاتی که از دوستانتان می‌شنوید و یا ملاقات با همسایه‌ای که شاد و سرزنده به نظر می‌رسد ممکن است این احساس را در شما بوجود بیاورد که همسرتان آن اندازه که از وی انتظار دارید به شما توجه نمی‌کند، اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کنید متوجه می‌شوید که وی باید در آن واحد از پس چه مسئولیت‌های سنگینی برآید. ترتیبی اتخاذ نمائید تا از معدود لحظاتی که می‌توانید در کنار همسرتان باشید لذت ببرید. کاری کنید تا از زندگی در کنار شما احساس غرور کند. این کارها باعث می‌شود هر دو شما بتوانید در زندگی خود توازن ایجاد کنید و پیوند میان خود و همسرتان را بیش از پیش استحکام بخشید.
 
از هر طریقی که می‌توانید کمک نمایید:
در فعالیت‌هایی که برای همسرتان اهمیت زیادی دارند، نقش پشتیبان را بازی کنید. هنگامی که کلافه است، مشکلش را درک کنید و راه‌حل‌هایی را که به نظرتان می‌رسد با وی در میان گذارید. اگر احساس می‌کنید با استرس زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، کاری کنید تا انگیزه بیشتری در زندگی پیدا کند. در برنامه‌ریزی به او کمک نمایید. همچنین می‌توانید با گفتگو در مورد علاقه‌مندی‌هایش احساس مثبتی نسبت به زندگی در وی ایجاد کنید. تمام این کارها فاصله احتمالی میان شما و همسرتان را از میان برمی‌دارد.
 
شاد باشید و او را نیز شاد کنید:
نارضایتی آسان‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید در رابطه‌ها بوجود می‌آیند. همه مسائل آن‌طور که دلخواه شماست پیش نمی‌روند، اما همه آن‌چه می‌تواند برایتان دارای اهمیت باشد این است که قرار است در انتهای روز با همسرتان باشید. حتی اگر این امکان برایتان پیش نمی‌آید تا به اتفاق به مهمانی و یا خرید بروید، تلاش کنید همان لحظاتی را که می‌توانید در کنار یکدیگر سپری کنید دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد. با ایجاد توقعات زیاد، میان خود و همسرتان دیوار نکشید. ترس از شکست بیش از هر عامل دیگر موجب هراس وی می‌گردد. بگذارید سفره دلش را پیش شما باز کند و احساس شادی هر دوی شما را در بربگیرد. هیچ عاملی این چنین احساس رضایت و خوشبختی را در رابطه شما به ارمغان نخواهد آورد.
>> همسران جوان

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها