افسردگی و خستگی غیر عادی و بدخلقی‌های ناگهانی تنها بخشی از اثراتی است که تغییرات هورمونی در روزهای قبل از قاعدگی روی روان و بدن زنها می‌گذراند؛ و اگر چه اغلب زنان فکر می‌کنند هیچ راهی برای خلاص شدن از این روزهای ناخوشایند نیست، محققان به این گروه، خوردن شکلات تلخ را پیشنهاد می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۴۰۸۲

به گزارش جام جم سرا به نقل از پرداد- اکثر زنان به دلیل افت ماهانه ترشح استروژن و پروژسترون، علائم ناخوشایند و آشفته کننده سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند که این تغییرات هورمونی موجب پیامدهای دیگری مثل افت موقتی میزان ترشح هورمون شادی آفرین سروتونین و همچنین سایر هورمون های آرام بخش می شود. حاصل این تغییرات هورمون ایجاد احساس تحریک پذیری است که همگی از شایع ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی هستند و ۳ تا ۷ روز ادامه پیدا می کند.
تحقیقات نشان داده است برخی از مواد غذایی مثل توت ها، کلسیم، ویتامین E و B6 و منیزیم می توانند علائم سندرم پیش از قاعدگی را به حداقل برسانند.
جالب تر اینکه بر مبنای این تحقیقات، شکلات تلخ نیز حاوی منیزیم، اسیدهای چرب، مفید، امگا۳، امگا۶ و مقادیر بسیار کمتری قند و همچنین فاقد شیر است که در کاهش علائم این سندرم نقش مفید دارد. البته ورزش کردن- و حذف قند- نمک- کافئین از رژیم غذایی هم در کاهش علائم این سندرم موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها