مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از تدوین آئین نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست طی ماه آینده خبر داد و گفت: این قانون به سازمان بهزیستی ابلاغ شده و سه ماه مهلت داریم که با همکاری وزارت کشور و دادگستری آئین نامه اجرای این قانون را تدوین کنیم.
کد خبر: ۶۱۴۰۱۴
تکلیف بچه های بی سرپرست و بدسرپرست روشن شد
حمیدرضا الوند ا اشاره به اینکه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست به سازمان بهزیستی ابلاغ شده است، گفت: اجرای این قانون نیازمند تدوین آئین نامه است که طی سه ماه با همکاری دادگستری و وزارت کشور تدوین خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این قانون مواردی مانند درج اسامی والدین اصلی در شناسنامه کودک، واگذاری کودکان دارای خانواده بدسرپرست به متقاضیان، واگذاری کودک به دختران و زنان مجرد بالای 30 سال، واگذاری فرزندخوانده به ایرانیان خارج از کشور و... از جمله مواردی است که باید در آئین‌نامه اجرایی، راهکارهای آن در نظر گرفته شده و تعیین تکلیف شود.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مورد خانواده هایی که از مراجع غیرقانونی فرزند گرفته اند، گفت: این افراد بر اساس قانون 6ماه فرصت دارند تا برای تعیین تکلیف فرزندخوانده خود به بهزیستی مراجعه کنند و تمامی این فرآیند و دستورالعمل های مورد نیاز در آئین نامه در نظر گرفته می شود.

وی از تشکیل کمیسیونهایی در سازمان بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست خبر داد و افزود: هم اکنون سازمان بهزیستی با حضور متخصصین و کارشناسان خود نسبت به تدوین پیش نویس آئین نامه اجرایی این قانون اقدام می کند و حداکثر طی سه ماه آینده پیش‌نویس به کمیته مشترک ارائه می شود.

الوند در خصوص ماده 27 این قانون که در خصوص ازدواج فرزندخوانده با سرپرست است، نیز گفت: این قانون به تصویب رسیده و ماجرای آن تمام شده است، اما امکان دارد که در مراحل بعدی بهزیستی اصلاحیه ای برای حذف قسمت دوم این بند مبنی بر اینکه ازدواج فرزندخوانده با اذن دادگاه صالح صادر شود.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مورد واگذاری فرزند به ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: در این خصوص نیز در آئین نامه مواردی در نظر گرفته می شود که افرادی که متقاضی پذیرش فرزند هستند از طریق سفارتخانه ها اقدام کنند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها