مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از به پایان رسیدن ذخیره‌ مفید آب سد استقلال میناب تا چهار ماه آینده خبر داد.محمدباقر حیدری با بیان این‌که حجم سد استقلال میناب 250 میلیون مترمکعب است، افزود: از 61 میلیون مترمکعب آب موجود در سد استقلال میناب 41 میلیون مترمکعب آن حجم مرده است.
کد خبر: ۶۱۳۸۷۹

وی با بیان این‌که این سد فقط تامین‌کننده‌ آب آشامیدنی بندرعباس، میناب و بندرخمیر است، تصریح کرد: هم‌اکنون آب باکیفیت سد استقلال 20 میلیون مترمکعب است.

حیدری با اشاره به مصرف ماهانه بیش از چهار میلیون مترمکعب آب در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر و میناب خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف وکاهش بارش در ماه‌های آینده، آب آشامیدنی بندرعباس، میناب و بندر خمیر جیره‌بندی می‌شود.

این مسئول با اشاره به این‌که میانگین بارش‌های روزهای گذشته باران در هرمزگان سه میلی‌متر بوده است، یادآور شد: باران روزهای گذشته در هرمزگان به علت تبدیل نشدن به روان آب به افزایش ذخیره‌ سد استقلال منجر نشد./ ایسنا

راه‌اندازی مجمع صنعت گردشگری در اصفهان

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری این شورای شهر اصفهان از راه‌اندازی مجمع صنعت گردشگری در این شهر خبر داد و گفت: این مجمع بزودی در بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم راهکارهای مناسبی در این بخش ارائه کنیم.

داوودی با بیان این‌که توسعه کشاورزی، صنعت و توسعه توریسم و گردشگری سه راهکار اصلی توسعه کلانشهر اصفهان است، به وضع آب استان اشاره کرد و افزود: با وجود خشکسالی و وضع آب استان، توسعه بخش کشاورزی چندان رونق و جایگاهی برای استان ندارد و با توجه به بارگذاری پالایشگاه، پتروشیمی، ذوب‌آهن و فولاد مبارکه در استان، به مردم اصفهان در بخش صنعت نیز بی‌توجهی شده است.وی با بیان این‌که بنابراین تنها راه توسعه اصفهان توجه به صنعت گردشگری و جذب توریست است، خاطرنشان کرد: اصفهان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر، فقط شاهد صد هزار گردشگر در سال است./ ایسنا

آغاز شکار پرندگان عادی در مازندران

کارشناس مسئول حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به صدور دستور شکار پرندگان عادی از پانزدهم آبان امسال گفت: شکار پرندگان تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت.

کوروس ربیعی افزود: براساس این دستورالعمل، روزهای چهارشنبه و جمعه (دو روز در هفته)، شکارچیان با دارا بودن پروانه می‌توانند در مناطق آزاد محیط‌زیست مازندران نسبت به شکار پرندگان عادی اقدام کنند.وی با بیان این‌که هر شکارچی مجاز به شکار چهار قطعه پرنده عادی است، اردک سرسبز، خوتکا، کبوتر، چنگر و کبک را از جمله گونه‌های پرندگان عادی دانست./ ایسنا

ثبت ملی 5 آیین عزاداری محرم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج آیین عزاداری محرم این استان ثبت ملی شده است.

رحیم دادی‌نژاد افزود: این آیین‌ها شامل مراسم استقبال از محرم در روستای امامزاده علی، مراسم نذری روستای دشت رز بویراحمد، دمام‌زنی حسینیه حضرت قاسم(ع) گچساران، مویه خوانی و آیین شام غریبان در کهگیلویه است.

وی با بیان این‌که این آثار امسال به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شد و جزو آثار ملی قرار گرفت، تصریح کرد: هم‌اکنون این شیوه‌های عزاداری همزمان با فرارسیدن محرم در حال اجراست./ ایرنا

انسداد تونل دوم رخ در محور شهرکرد ـ اصفهان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از مسدود شدن تونل دوم رخ در مسیر اصفهان ـ شهرکرد از پنجشنبه گذشته به مدت دو هفته خبر داد.

شهرام ندیمی افزود: تونل دوم رخ در مسیر برگشت خودروها از اصفهان به سمت شهرکرد، به علت تعمیراتی همچون تکمیل پوشش بتون داخلی تونل، آسفالت لایه دوم کف تونل و اجرای روشنایی بسته می‌شود.

به گفته وی، جاده جایگزین برای برگشت خودروها از اصفهان به چهارمحال و بختیاری در این مدت، جاده قدیم گردنه رخ خواهد بود.‌/‌ ایرنا

بزرگراه میاندوآب ـ کرمانشاه کند پیش می رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: پیشرفت فیزیکی طرح بزرگراه میاندوآب ـ کرمانشاه در قطعات مربوط به حوزه این استان مطلوب نیست و این طرح اکنون فقط 30 درصد پیشرفت دارد.

محمدصادق وجدی طول کل این بزرگراه را در مجموع 430 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 300 کیلومتر از این طرح در استان کردستان قرار دارد.وی با اشاره به این که از این 300 کیلومتر سهم کردستان تاکنون حدود 70 کیلومتر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال مالی 92 نیز فقط حدود 60 کیلومتر دیگر به پایان می‌رسد./‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها