با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورا، نیروهای امنیتی و ارتش عراق اعلام کردند تدابیر امنیتی خود در شهر کربلا را تشدید خواهند کرد.
کد خبر: ۶۱۳۸۶۷

به گزارش فارس، سرلشکر ستاد «عثمان الغانمی» فرماندهی عملیات «الفرات الاوسط»، از تکمیل تدابیر امنیتی ویژه روز عاشورا در کربلا خبر داد و عنوان کرد هماهنگی‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران و تامین امنیت آنها صورت گرفته است و طرح امنیتی و خدماتی با هماهنگی متولیان حرم‌های حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از پنجم محرم اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد بیش از 35 هزار نیروی امنیتی مسئولیت تامین امنیت زائران را در کربلا برعهده می‌گیرند و هماهنگی‌‌های اطلاعاتی لازم با فرماندهی‌های عملیاتی شهرهای مجاور نیز صورت گرفته است.

این در حالی است که انفجارهای انتحاری در دیگر مناطق عراق همچنان ادامه دارد. در همین خصوص اعلام شد روز پنجشنبه در پی انفجار دو خودروی بمبگذاری شده در شمال بغداد دست‌کم 16 سرباز عراقی کشته و 45 نفر دیگر از این نیروها زخمی شدند.

بنا به گزارش پلیس عراق، این خودروهای بمبگذاری شده در نزدیکی پایگاه نظامی در منطقه الطارمیه واقع در 45کیلومتری شمال بغداد که اکثریت ساکنان آن را اهل تسنن تشکیل می‌دهند، به وقوع پیوست. گفته می‌شود خودروی اول توسط یک عامل انتحاری در نزدیکی یک پایگاه نظامی منفجر و خودروی بعدی در فاصله کمی از خودروی اولیه منفجر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها