شاید برای شما هم اتفاق بیفتد: با توجه به در پیش بودن دهه محرم، بازار خرید و فروش پیراهن مشکی در روزهای اخیر حسابی داغ شده. حسین درودیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن هم اعلام کرده تولیدات پیراهن مشکی داخلی پاسخگوی نیاز عزاداران هست اما پیراهن چینی هم در بازار وجود دارد.
کد خبر: ۶۱۲۹۰۹

قیمت داخلی ها از 25 هزار تومان شروع می شود اما پیراهن های چینی زیر 25 هزار تومان هستند. از آنجایی که چینی ها صرفا به توجیه اقتصادی محصول فکر می کنند، پیراهن های مشکی تولید آنها فقط برای دهه عزاداری طراحی شده. به طوری که پس از پایان مراسم شام غریبان، این پیراهن‌ها خود به خود به تن صاحبشان در زوایای مختلف جر می خورند و طوری ریش ریش می شوند که حتی به عنوان دستمال گردگیری هم قابل استفاده نیستند!


شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که پیراهن مشکی فقط باید مشکی باشد اما در نگاه دوم و الی آخر اصلا این طور نیست. پیراهن مشکی انواع و اقسام مختلف دارد و چه خوب است که هموطنان با توجه به نیازها و انتظارات خود نسبت به تهیه آن اقدام کنند. در ادامه به برخی از مدل های مختلف این رنگ از پیراهن اشاره می شود.
1- بدن نما: مناسب آن دسته از آقاپسرهایی است که هنگام عزاداری در خیابان علاقه شدیدی به پیگیری مسیر حرکت افراد حاضر در پیاده رو دارند. جوانانی که باشگاه می روند و در پرس سینه، جلو بازو با دمبل و مصرف انواع هورمون ها تبحر دارند از مشتریان پر و پا قرص این پیراهن ها هستند.
2- ضد لک: چنانچه یک پرس کامل قیمه روی این پیراهن بریزد اصلا انگار نه انگار که چنین اتفاقی افتاده. این حادثه به دلیل ازدحام جمعیت و فشاری که از چهار طرف به فرد صاحب غذا وارد می شود، در این ایام بسیار شایع است.
3- نشور بپوش: اصولا انسان در هنگام عزاداری زیاد عرق می کند و خودش را بی‌محابا به همه جا می مالد. در مورد این پیراهن ها هرگز نباید گول کثیفی یا بوی بدی که می گیرند را خورد. جنس پیراهن طوری است که شستن همانا و تکه تکه شدن هم همان. 10 روز باید تحملش کنید. دیگران هم حتما شرایط شما را درک می کنند.
4- یقه سرخود: گاهی انسان دلش می خواهد وسط عزاداری پیراهنش را پاره کند، یا مثلا کسی را در میان عزاداران می بیند که می خواهد خودش را به او نشان بدهد. اما خب با این قیمت ها واقعا نمی  صرفد. آمدیم و پاره کردید اما طرف در آن شلوغی راهش را کشید و رفت و اصلا شما را ندید. یقه این پیراهن ها قابل جدا شدن است. شما می توانید ناگهان دست بیندازید و آن را از جا بکنید. بعد یقه را می گذارید داخل جیبتان و در یک موقعیت مناسب دوباره نصبش می کنید.
5-  آستر اضطراری: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در این ایام مثلا ساعت 12 جایی ناهار میل می کنید، ساعت 1:15 می بینید سر کوچه تان هم دارند ناهار می دهند و ساعت 2:30 هم دو پرس غذا می دهند در خانه تان. در چنین موقعیتی دکمه روی شکم پیراهن های چینی با قاشق دوم از پرس دوم با شتابی باور نکردنی از جا کنده شده و به دوردست ترین نقطه ممکن پرتاب می شود. در این هنگام است که آستر اضطراری فعال می شود و ناحیه عریان شده را پوشش می دهد. این آستر حداکثر تا سه دکمه پرتابی را ساپورت می کند.
6- دو منظوره: پیراهن های مشکی براق و لیزی هستند که زیر آفتاب صاحب خود را حتی در یک جمعیت چند هزار نفری از دیگران متمایز می کنند. این پیراهن‌ها را می توان با موهای آشفته در عزاداری و با موهای آلاگارسون شده در جشن ها و عروسی ها استفاده کرد.
7- سر در گریبان: جهت مراقبت از حنجره استفاده می شود. عده ای دوست دارند صدای گریه شان بلندتر از دیگران باشد. این نوع پیراهن ها طوری طراحی شده اند که اگر سر در گریبان ببرید و گریه کنید صدا را 10 برابر بلند می کنند و از فضای بین دکمه ها بیرون می دهند.

>> روزنامه قانون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها