عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد

روش فروش مشروبات الکلی در ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با توضیح سخنانی که دربارۀ سرو مشروب در هتلهای خارج از کشور کرده بود، گفت: بنده صحبتی درباره منابع درآمد هتل‌های سایر کشور‌ها از جمله فروش مشروب داشتم اما برخی از یک مقدمه و نتیجه به یک مقدمه و نتیجه دیگر رسیدند.
کد خبر: ۶۱۲۸۹۵

محمدعلی نجفی در مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری کشور اظهار داشت: بنده درباره منابع درآمدی هتل‌های سایر کشور‌ها صحبتی داشتم و گفتم که آن‌ها درآمدهایی از جمله فروش مشروب و بار دارند در حالی که ما بدرستی از آن محروم هستیم ولی گفتم که ما باید فکر کنیم امتیازات دیگری برای هتل‌ها داشته باشیم؛ به طور مثال مجوز تراکم تجاری را برای آن‌ها افزایش دهیم اما عده‌ای برداشت کردند که این صحبت‌های من مقدمه آزاد شدن فروش مشروب در هتل‌های داخل کشور است در حالی که این طور نیست و آن‌ها از یک مقدمه و نتیجه به یک مقدمه و نتیجه دیگر رسیدند.
وی در خصوص پایین بودن سطح سواد در گردشگری نیز گفت: صحبتی که قبلاً در این باره داشتم منظورم توهین به کسی نبود بلکه باید آموزش‌ها را بالا ببریم، سواد گردشگری از سطح بین‌المللی در کشور ما بسیار پایین‌تر است و حداقل‌های مهمان‌دوستی در یک مجموعه اقامتی وجود ندارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه چند کار مهم باید در معاونت گردشگری انجام شود گفت: شورای بخش خصوصی گردشگری باید تشکیل دهیم و نمایندگان فعال این بخش در آن حضور داشته باشند. از سوی دیگر شورای برنامه‌ریزی باید تشکیل شود چون تشکیلات در معاونت گردشگری پاسخگوی نیازهای این معاونت نیست و سیستم اداره کل مناسب این معاونت نبوده و باید تشکیلاتی متفاوت از سایر معاونت‌ها داشته باشد.
نجفی افزود: بین پژوهشکده گردشگری و معاونت گردشگری انفصال وجود دارد ارتباط با دانشگاه‌ها نیز باید برقرار شود در بخش آموزش نیز بسیار ضعیف هستیم و در بخش فرهنگ‌سازی اوضاع از آن هم بد‌تر است مردم اطلاعاتشان در حوزه گردشگری کم است و باید معاون گردشگری به این موضوعات بپردازد.

وی با بیان اینکه، گردشگری سوپربخش و ابربخش است گفت: این معاونت نیازمند برنامه‌ریزی‌های مشترک با تمام ارگان‌های مرتبط است بعضی‌ها به گردشگری به مثابه چاه نفت نگاه می‌کنند حتی اگر این موضوع هم درست باشد اول باید مقداری هزینه شود و سپس امکان استخراج برای آن به وجود بیاید. متأسفانه در گردشگری به اندازه‌ای که نیاز بوده از نظر مادی و فکری اقداماتی انجام نداده‌ایم انشاءالله باید در کوتاه مدت این موضوع جبران شود تا انتظاراتی که دولت و رئیس جمهور و فعالان این بخش دارند برآورده شود.
معاون رئیس جمهور یکی از نواقص کار خود را این گونه اعلام کرد که نتوانسته است با کارکنان بخش گردشگری سازمان جلساتی داشته باشد.
>> اعتدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها