گزارشی درباره عوامل کاهش سن طلاق در کشور

زندگی مشترک در خانه‌هایی که روی آب می‌سازیم

به گفتۀ یک جامعه‌شناس، شاغل بودن و داشتن امنیت اقتصادی یکی از عوامل اصلی تقاضای طلاق از سوی زنان است.
کد خبر: ۶۱۲۸۹۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- مهدی نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر تقاضاهای طلاق در استان خراسان شمالی از سوی خانم‌هاست، افزود: ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته خانم‌ها از لحاظ اقتصادی مستقل نبوده و به شوهران خود وابسته بودند و اگر مشکلی هم برای آن‌ها پیش می‌آمد تمایلی نیز به طلاق نداشتند، در حالی که اکنون با بروز کوچک‌ترین مشکل، برخی از زنانی که شاغل هستند تصمیم به جدایی می‌گیرند.
نوری تغییر نگرش، ارزش و هنجار‌ها را یکی دیگر ازعلل بروز این مشکل دانست و اظهارداشت: در زمان‌های گذشته جامعه به دلیل اینکه سنتی بوده و هنجار‌ها در آن تغییر پیدا نکرده بود این مشکل کمتر مشاهده می‌شد، اما با بروز این تغییرات، تمایل طلاق نیز در خانم‌ها افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بالا رفتن سطح تحصیلات خانم‌ها یکی دیگر از عوامل زمینه ساز در بروز این مشکل است، تصریح کرد: میزان سطح تحصیلات و به دنبال آن انتظارات افزایش پیدا کرده است، نگرش در جامعه تغییر یافته اما ارزش‌ها به درستی انتقال پیدا نکرده است.
این استاد دانشگاه بیان کرد: به همراه افزایش سطح تحصیلات، چگونگی رفتار کردن و انتظارات نرمال داشتن از فرزندان و شوهر به درستی به خانم‌ها آموزش داده نشده است.
وی با بیان اینکه اسلام طلاق را منع نکرده اما آن را شایسته نیز نمی‌داند و آخرین راه حل قلمداد می‌کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه از بین رفتن قبح طلاق در جامعه و عادی شدن این معضل اجتماعی سبب شده است تا برخی از خانم‌ها براحتی به آن تن دهند.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها