عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با توجه به این‌که فصل سرما آغاز شده است، مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که گرمایش مدارس به صورت مطلوب باشد و به دانش‌آموزان آسیبی نرسد.
کد خبر: ۶۰۹۶۵۲

محمود نگهبان سلامی افزود: دولت به وعده‌های خود درباره بودجه‌های آموزش و پرورش عمل نکرده و این مسأله در بسیاری از مناطق بویژه روستاها مشکل آفرین شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون بودجه باید 200 میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کرد، ولی نه تنها این رقم محقق نشد، بلکه از مبلغ صدمیلیارد تعهد شده نیز کمتر از 30 میلیارد تومان محقق شده است.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حالی که برخی مناطق استان مانند خواف و رشتخوار سرمای زمستان زودرس داریم، مدارس هنوز به وسایل گرمایشی استاندارد تجهیز نشده‌اند. حتی در بسیاری از مدارس روستایی از بخاری‌های چکه‌ای استفاده می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: فراهم کردن امکانات اولیه برای تحصیل از حقوق دانش‌آموزان است و دولت باید با تدابیر مختلف بودجه‌های مربوط به این سازمان را فراهم کند تا بتوان امکانات اولیه تحصیل مانند وسایل گرمایشی و کلاس‌های استاندارد را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.‌/‌ فارس

فومن به اردبیل وصل می‌شود

بخشدار فومن از احداث جاده جدید ماسوله به ماژلان خبر داد و گفت: ساخت این جاده شهرستان فومن را از بن‌بست خارج کرده و به استان اردبیل وصل می‌کند.

حسین عظیمی‌نژاد افزود: بخش سردارجنگل دارای بیش از 73 روستاست.وی دو شهر ماسوله و ماکلوان را در محدوده سردار جنگل فومن ذکر کرد و از آغاز زیرساخت‌های گردشگری و خدمات‌رسانی به مردم از جمله گازرسانی در شهر ماکلوان و اصلاح، مرمت و روکش آسفالت در ماسوله خبر داد.بخشدار با بیان این‌که جاده ماسوله به ماژلان، فومن را به خلخال اردبیل متصل می‌کند، خاطرنشان کرد: 17.5 کیلومتر جاده ماسوله به ماژلان در حوزه گیلان واقع شده و 20 کیلومتر آن در حوزه اردبیل است.‌/‌ فارس

کاهش 80 درصدی ذخیره سد زاینده‌رود

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان گفت: اکنون آب پشت سد زاینده‌رود نسبت به میانگین بلندمدت 80 درصد کاهش یافته و میزان این آب در پشت سد به 104 میلیون متر مکعب رسیده است.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به این‌که اصفهان در سال جاری هفتمین دوره خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد، افزود: اقلیم استان اصفهان بیابانی و نیمه‌بیابانی است. شرایط خشکسالی جزو ذات این اقلیم است و دوره‌های خشکسالی نیز اثرات آن را تشدید می‌کند و در هفتمین دوره خشکسالی اتفاقی که رخ داد، افزایش بی‌سابقه درجه حرارت در تابستان امسال بود.

مدیر کل ستاد بحران استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بارندگی بخوبی اتفاق نیفتاده و وقوع بارش مناسب نبوده است. در کنار این مسأله تغییر نوع بارش‌ها از جامد به مایع نیز از دیگر نکاتی است که خشکسالی را تشدید کرده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: تاثیر مستقیم خشکسالی بر آب استان به جایی رسیده است که چاه‌ها خشک شده است و 321 روستای استان اصفهان به وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شود.

وی گفت: در ستاد مدیریت بحران استان، مدیریت استراتژیک منابع آبی ایجاد شده تا بتوان منابع آبی موجود را بهتر مدیریت کنیم. بهترین راهکار نیز صرفه‌جویی است، چرا که با این شرایط دیگر تابستان و پاییز با یکدیگر تفاوت ندارد. مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان درباره کمبود آب شرب، اظهار کرد: به شرط صرفه‌جویی شرایط آب شرب استان و کلانشهر اصفهان با سال‌های گذشته تفاوتی نمی‌کند و تمام تلاش مسئولان استان بر این است که در آبرسانی اختلالی ایجاد نشود./ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها