برادرزاده مقتول، پدر قاتل را کشت

کینه قدیمی، جنایت دیگری رقم زد

پدرام ترمزدستی را کشید و از خودرو پیاده شد. صورتش از خشم سرخ شده بود. با دیدن پیرمرد، گذشته مثل فیلمی از جلوی چشم‌هایش عبور کرد و او را یاد عمویش انداخت. نمی‌توانست آنچه اتفاق افتاده بود، فراموش کند.
کد خبر: ۶۰۹۰۹۱
کینه قدیمی، جنایت دیگری رقم زد

بی‌اختیار دستش را به طرف چاقویی که همراه داشت، برد و چند ضربه به او زد. پیرمرد روی زمین افتاد و پدرام سوار بر خودروی خود بلافاصله محل را ترک کرد. او مرتکب جنایتی شده بود و باید می‌گریخت. هر چند کینه‌ای در دل داشت که باعث شده بود چنین حادثه‌ای رخ بدهد، اما او هرگز تصور نمی‌کرد راز این جنایت در کمتر از 24 ساعت برملا و او از سوی کارآگاهان جنایی اراک بازداشت شود.

3 سال قبل

کارآگاهان جنایی استان مرکزی خرداد 89 در جریان نزاع خونینی در زمین‌های کشاورزی اطراف اراک قرار گرفتند و تحقیقات در این باره آغاز شد. مرد جوانی قربانی این نزاع خونین شده بود و در بررسی‌ها مشخص شد عامل این جنایت پسر جوانی به نام سیروس است. سیروس بازداشت شد و به جنایت اعتراف کرد. او در رابطه با علت حادثه به پلیس گفت: «اختلاف بر سر زمین بود. همیشه با کیومرث (مقتول) سر این موضوع مشکل داشتم. روز حادثه مجددا با کیومرث درگیر شدم و با چاقو به او ضربه زدم. نمی‌خواستم او را به قتل برسانم، اما آن لحظه به قدری عصبانی بودم که اختیارم را از دست دادم و او را کشتم.»

با اعتراف سیروس به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با صدور کیفرخواست پای میز محاکمه رفت. پسر جوان به دلیل قتل عمد کیومرث در دادگاه محکوم به قصاص شد.

دومین جنایت

مرد جوانی بیست‌وسوم شهریور امسال با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرگ مشکوک پیرمردی در یکی از بیمارستان‌های اراک خبر داد. با اعلام خبر، کارآگاهان جنایی راهی بیمارستان شدند و تحقیقات آغاز شد.

طبق نظر پزشکان بیمارستان، پیرمرد که جعفر نام داشت بر اثر اصابت ضربات چاقو از پای درآمده بود و با آن که جعفر بلافاصله پس از حادثه به بیمارستان انتقال داده شده، اما تلاش کادر درمان برای نجات او بی‌فایده بود.

بررسی‌ها برای یافتن عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد. رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی می‌گوید: «در تحقیقات مشخص شد حدود سه سال قبل پسر مقتول به نام سیروس دست به جنایتی زده است و اکنون در زندان به سر می‌برد. از سویی محل جنایت حدود 30 کیلومتری نخستین قتل بود و نحوه جنایت با نحوه قتل اول مشابه بود. با این احتمال که پیرمرد قربانی کینه قدیمی خانواده قربانی شده است، تحقیقات در این شاخه متمرکز شد.»

سرهنگ احمدی ادامه می‌دهد: «با تحقیق از شاهدان مشخص شد، عامل این جنایت کسی نیست جز خشایار، برادرزاده کیومرث؛ مقتول پرونده‌ای که سه سال قبل در نزاع کشته شده بود. با شناسایی متهم اصلی این پرونده دستور بازداشت خشایار صادر و مخفیگاه متهم سرانجام شناسایی شد و خشایار به دام پلیس افتاد.»

 

به خاطر عمویم

خشایار که ابتدا منکر جنایت بود، با گذشت 24 ساعت پس از دستگیری و با توجه به مدارک و شواهد پلیسی به دست آمده به قتل پیرمرد اعتراف کرد. او در تحقیقات گفت: «روز حادثه در حال عبور از خیابان بودم. آنجا محلی در نزدیکی صحنه قتل عمویم بود. ناگهان چشمم به پدر قاتل افتاد. من هرگز نتوانستم مرگ عمویم را بپذیرم و همیشه کینه عامل این جنایت را به دل داشتم.

با دیدن جعفر داغ دلم تازه شد و به او با تندی برخورد کردم. پیرمرد هم که صدای مرا شنیده بود، جواب داد و همین موضوع باعث درگیری ما شد. آنقدر عصبانی شده بودم که با چاقویی که همراهم بود به او ضربه زدم. قصدم قتل پیرمرد نبود، اما در آن لحظه خشم و کینه‌ای که از او به دل داشتم باعث شد دست به چنین کاری بزنم. مرگ عمویم برای من خیلی سخت بود و همین موضوع باعث شد هرگز سیروس و خانواده‌اش را نبخشیدم.»

با اعتراف متهم به جنایت، او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد. / ضمیمه تپش

مرجان رضایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
United States
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
۰
۰
حالا سیروس از قصاص نجات یافت یعنی طرفین باید رضایت بدهند شاید خداوند جان پدر را برای پسر معاوضه كرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها