به گفته یک فوق تخصص گوارش و کبد، سرطان پانکراس و مجاری صفراوی معمولا توسط افراد با سوزش معده اشتباه گرفته می‌شود و باید در تشخیص و درمان آن کاملا دقت کرد.
کد خبر: ۶۰۹۰۱۳

به گزارش جام جم سرا به نقل از میگنا- امیر هوشنگ محمد علیزاده گفت: بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی باید طوری تشخیص و پیشگیری شوند که طول عمر بیماران را افزایش دهد. بنابراین هر فردی که احساس درد شدید مبهمی در بالای شکم و انتشار این درد به کمر دارد، باید به پزشک مراجعه کند. خصوصا افرادی که در شش، هفت ماه اخیر دچار این درد‌ها در این نواحی شده‌اند نباید آن را با سوزش معده اشتباه بگیرند و در صدد رفع این درد توسط خود درمانی اقدام کنند.
وی افزود: بیماری پانکراس و مجاری صفراوی در سنین بالای پنجاه سال و همچنین افرادیکه به دیابت مبتلا هستند بیشتر دیده می‌شود. درد شکم، کاهش وزن، زردی، کاهش اشت‌ها و تغییر رنگ در ادرار و مدفوع ممکن است از وجود ضایعه‌ای در پانکراس خبر دهد و باید سریعا به پزشک مراجعه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
sogmad
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
۰
۰
پسر خاله منم 1 ماه پیش دقیقا از همین سرطان مرد علائمشم دوسال داشته ولی فكر میكرده از معدشه شربت معده میخورده تازه دیابتم داشت بیچاره یه هفته ای فهمید این سرطانو داره و بعد فوت كرد :( خیلی بد بود
omid manjari az abadan
Germany
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
mer30 az matalebe khob va amozandaton vaghean zahmat mikeshid ke matalebe amozande va elmi ro ro sayt gharar midid
bazam mamnon montazere khabaraye pezeshkie jadid hastam
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
۰
۰
ممنون از مطلب خوبتون
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
ایا درد دستها به معده مربوط میشود؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها