آیا عشق اول، تخم مرغ تمام زرده است؟!

عقد به هم خورد اما یاد او از ذهنم نمی‌رود

مدیر مرکز مشاوره مهرآور، گام اول ازدواج را خود‌شناسی دانست و گفت: افراد ابتدا باید درباره آنچه می‌خواهند و ملاکشان است شناخت پیدا کنند و سپس به ارتباط با دیگران بپردازند، دوست داشتن و عشق اگرچه لازم است؛ اما کافی نیست.
کد خبر: ۶۰۸۹۸۹

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- حمید حمیدی افزود: بخش اعظم مشکلات ازدواج جوانان از عدم ملاک و معیار برای ازدواج ناشی می‌شود. فرد هنوز به آنچه می‌خواهد شناخت پیدا نکرده است و اگر به نوای درونی خود گوش فرا دهند و با خود واقعیشان مشورت کنند، کمتر دچار مشکل می‌شوند.
وی در خصوص ملاک‌های ازدواج، اظهارکرد: ملاک‌های زیادی برای انتخاب همسر وجود دارد که اگر رعایت شود یک آرامشی در جامعه به وجود خواهد آمد. مهم‌ترین ملاک هم‌کفو بودن است که شامل میزان تحصیلات، اختلاف سنی مناسب، توانایی هوشی، سطح طبقاتی اصالت خانوادگی و اعتقادات مذهبی و دین‌باوری می‌شود.
این روان‌شناس خانواده سن مناسب ازدواج برای پسر‌ها را ۲۵ سال عنوان و تاکید کرد: ۲۵ سال برای پسر سن مناسبی است چرا که تکلیف تحصیل و سربازی‌اش مشخص شده و به شناخت کافی از زندگی رسیده است که در آینده چه می‌خواهد بکند.
وی با بیان اینکه عشق لازم است اما کافی نیست، گفت: واقع‌بینی در ازدواج بسیار مهم است. جوانان نباید تحت تاثیر احساسات قرار بگیرند و قبل از ازدواج باید در موقعیت‌های مختلف با هم ارتباط داشته باشند تا به شناخت کافی برسند و درگیر احساسات زودگذر نشوند.
حمیدی آموزش‌های قبل از ازدواج را بسیار با اهمیت توصیف و تصریح کرد: زوجین باید قبل از ازدواج سعه‌صدر و تحمل یکدیگر را بیاموزند و نسبت به شیوه‌های حل مسئله و مهارت‌های زندگی آگاهی پیدا کنند. این مسائل با آموزش‌های قبل از ازدواج و مشاوره امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه شرایط جامعه با گسترش تکنولوژی و ارتباطات تغییر کرده است، اظهار کرد: امروزه اطلاعات زوجین نسبت به هم افزایش پیدا کرده و به نسبت آن انتظارات نیز افزایش یافته است و همین مسائل گاهی تنش‌ها و نگرانی‌های بی‌مورد را به خانواده وارد می‌کنند به همین خاطر واقع‌بینی در ازدواج مهم‌ترین نیاز اولیه ازدواج است.
مدیر مرکز مشاوره مهر‌آور مسائل اقتصادی را در ازدواج موثر دانست و گفت: تسهیلات ازدواج می‌تواند امری تشویق‌کننده و محرک باشد اما با سه الی پنج میلیون، گره اساسی از مشکلات ازدواج باز نخواهد کرد. مسئله اصلی جوانان امروزه اشتغال است و باید بر آن توجه ویژه شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عارفه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
۰
۰
والا ازدواج خوبه كی بدش میاد، ولی وقتی هیچكی نمیاد خواستگاریمون چیكار كنیم.......

نیازمندی ها