مردی که در پی توهم ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه، قصد آتش زدن خانه‌شان را داشت، با حضور بموقع آتش‌نشان‌های شهر مشهد ناکام ماند.
کد خبر: ۶۰۸۲۹۶
مرد شیشه‌ای در آتش زدن خانه پدرناکام ماند

به گزارش جام‌جم، ابوالفضل تیموری، مدیر حوزه سوم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: ساعت 21 شامگاه شنبه، مردی با سامانه آتش‌نشانی تماس گرفت و خبر داد که پسر همسایه‌شان، اعضای خانواده‌اش را از خانه بیرون کرده و در حالی که قمه و چاقو به دست دارد، می‌خواهد خانه‌شان را به آتش بکشد.

وی افزود: در پی این تماس، آتش‌نشانان گروه دو، به محل حادثه که خانه دو طبقه‌ای در منطقه وحدت مشهد بود، اعزام و با شعله‌های آتش که از حیاط این خانه زبانه می‌کشید، روبه‌رو شدند. آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر نقاط خانه، وارد حیاط شده و مشاهده کردند تعدادی پتو در گوشه‌ای از حیاط در حال سوختن است.

مدیر حوزه سوم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مشهد یادآور شد: آتش‌نشان‌ها، آتش را خاموش و از سرایت آن به دیگر نقاط خانه جلوگیری کردند و در ادامه از مردی که خود را در خانه حبس کرده بود، خواستند از آنجا خارج شود اما او با پرتاب اشیا و وسایل خانه از آتش‌نشان‌ها می‌خواست خانه را ترک کنند و تهدید می‌کرد در غیر این صورت آنجا را به آتش خواهد کشید.

حمله به آتش‌نشان‌ها

وی افزود: آتش‌نشانان با عملیات روانکاوانه سعی می‌کردند مرد جوان را از خانه خارج کنند، اما او بدون توجه به این حرف‌ها، از آتش‌نشان‌ها می‌خواست سریع‌تر خانه را ترک کنند. در همین موقع آتش‌نشان‌ها به سمت در ورودی خانه رفتند تا مرد آتش‌افروز را خارج کنند که او ناگهان با قمه و شمشیر به یکی از آنها حمله و او را زخمی کرد.

تیموری خاطرنشان کرد: در پی زخمی شدن مرد آتش‌نشان و با اعزام نیروهای کمکی، اورژانس و پلیس به محل، تلاش‌ها برای خارج کردن مرد آتش‌افروز از خانه ادامه یافت تا این‌که ماموران وقتی موفق نشدند راهی به درون خانه پیدا کنند، تصمیم گرفتند با برش بخشی از در حیاط خانه، از آن به عنوان سپر استفاده کرده و به محض باز شدن در خانه از سوی مرد قمه به دست، وارد خانه شوند.

پایان یک ساعت عملیات نفسگیر

وی افزود: در همین موقع مرد قمه به دست که متوجه حضور آتش‌نشان‌ها مقابل در ورودی شده بود، در را باز کرده و با شمشیر و قمه به آتش‌نشان‌ها حمله‌ور شد و دو نفر از آنها و یکی از اقوامش را که همراه آتش‌نشان‌ها بود، زخمی کرد. در ادامه آتش‌نشان‌ها با انداختن پتویی روی سر مرد جوان، او را خلع سلاح و دستگیر کردند.

مدیر حوزه سوم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مشهد یادآور شد: امدادگران اورژانس هر سه آتش‌نشان زخمی را در محل درمان کردند و مرد جوان را که خودزنی کرده بود، همراه یکی از اقوامش که او را هم زخمی کرده بود، به‌مرکز درمانی انتقال دادند و این عملیات نفسگیر پس از یک ساعت پایان یافت.

متهم دچار توهم بود

این در حالی است که یک منبع انتظامی در همین رابطه گفت: با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و تحقیقات اولیه معلوم شد مرد جوان در پی توهم ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه با خانواده‌اش درگیر شده و به زور و تهدید، آنان را از خانه بیرون کرده و قصد آتش زدن خانه‌شان را داشته که با حضور بموقع آتش‌نشان‌ها، در اجرای نقشه‌اش ناکام مانده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، وضع عمومی آتش‌نشان‌های زخمی مناسب است، اما درباره وضع مرد شیشه‌ای و یکی از اقوام وی که در بیمارستان بستری هستند، گزارشی در دست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها