1 ـ متاسفانه این روزها که کشور از یک‌سو درگیر مذاکرات سرنوشت‌ساز هسته‌ای و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی است جریان یا جریان‌هایی دست‌ به‌کار شده‌اند تا دانسته یا ندانسته با حاشیه‌سازی، افکار عمومی را منحرف و نیروهای درون انقلاب را به سمت درگیری‌های فرسایشی سوق دهند.
کد خبر: ۶۰۸۲۲۲

نقل قولی از جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی به امام نسبت داده می‌شود که در فضای مذاکرات هسته‌ای معنایی دیگر می‌یابد. سکوت ایشان و انتقادات دلسوزان درخصوص بی‌مبنا بودن آن به کشمکش‌هایی می‌انجامد و دست آخر آن که می‌گویند مدیر سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن کرده است. در چنین شرایطی چه کسی پاسخگوی هزینه‌هایی است که به کشور و منافع ملی تحمیل می‌شود؟

2 ـ در دوران اصلاحات، شاهد حرمت‌شکنی‌های بی‌شمار نسبت به شخص حضرت امام(ره) و دیدگاه‌های ایشان بودیم.

ظاهرا برخی متوهمانه بر این باورند که باز همان شرایط بر کشور حاکم شده است و می‌توانند با عبور از مقدسات، ارزش‌ها و باورهای مردم به اهداف خود برسند. غافل از آن که حساسیت همین چند روز گذشته نسبت به اظهارات سخیف و اهانت‌آمیز برخی از منسوبان درباره امام نشان می‌دهد که امام همچنان و برای همیشه زنده است و مردم اجازه هیچ تعرض یا تحریفی در آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی را نمی‌دهند.

همه آنهایی که با امام آشنایی دارند و سیره و منش آن بزرگمرد را دیده یا درباره آن شنیده‌اند، بخوبی می‌دانند ایشان نسبت به بیت، خانواده و نزدیکان خود با حساسیت و سختگیری خاصی برخورد می‌کردند.

نشانه‌های چنین حساسیتی را باید در نحوه برخورد امام با انحراف سیدحسین خمینی (فرزند شهید مصطفی خمینی) در اوایل انقلاب، مخالفت امام با حضور مرحوم سیداحمد خمینی در پست‌های اجرایی و... جستجو کرد.

اگر امانتداری و اعتماد امام به حاج احمد خمینی زبانزد عام و خاص است؛ آن هم نشانه دیگری است بر حساسیت امام در انتقال درست پیام‌ها و دیدگاه‌های امام.

3ـ هرچند دیدگاه‌ها و منش امام از چنان اصول محکم و استواری برخوردار است که هرگز با چنین اقداماتی قابل خدشه نیست، اما نمی‌توان مسئولیت نزدیکان و اعضای بیت محترم ایشان را در این مسیر نادیده گرفت. این حق طبیعی مردم و دلسوزان است که انتظار داشته باشند منسوبان به ایشان بیش از دیگران حرمت آن امام فقید را نگه دارند و چه بسا افرادی نظیر خانم نعیمه اشراقی یا زهرا اشراقی اگر زندگی خود را در سکوت خبری بگذرانند خدمت بیشتری به امام خواهند کرد تا این که به اظهاراتی کشانده شوند که حداقل خلاف عرف بوده و از تربیت‌شدگان در چنین بیت شریفی انتظار نمی‌رود.

بیژن مقدم / مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها