مرکز هنرهای نمایشی رادیو برای ایام محرم نمایش‌هایی با مضامین امر به معروف و نهی از منکر، عاشورا، اهتمام به اقامه نماز، اسرا و مفقودان تولید می‌کند. این نمایش‌ها برای پخش در اختیار شبکه‌های مختلف رادیو قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۸۱۹۴

نادر برهانی‌مرند، مدیر دفتر ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایشی رادیو درباره نمایش‌های محرم به جام‌جم گفت: دو نمایش پنج قسمتی برای پخش از رادیو فرهنگ تولید می‌شود. شهادت من نام یکی از نمایش‌های این شبکه است که بر اساس مقتل‌ها تهیه می‌شود.

وی با اشاره به نمایش‌های صدای آشنا گفت: برای این شبکه رادیویی هم دو نمایش تک قسمتی از مجموعه کوچه‌های بی‌صدا با محوریت معرفی فرهنگ ایران با موضوع کوچه در خونگاه و کوچه کل عباسعلی تولید می‌کنیم.

مدیر دفتر ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایشی رادیو ادامه داد: نمایش شش‌قسمتی خادم الفقرا به کارگردانی ندا هنگامی برای رادیو البرز تولید می‌شود. این نمایش به زندگی طیب حاج رضایی می‌پردازد. همچنین 11 نمایش تک‌قسمتی برای رادیو جوان با موضوعات شهدا، امر به معروف و نهی از منکر، اهتمام به اقامه نماز، اسرا و مفقودان و نماز و عبادت تهیه می‌شود. نمایش عیاران هم در این ایام از رادیو ورزش پخش خواهد شد.

برهانی‌مرند عنوان کرد: ده نمایش تک‌قسمتی هم برای رادیو نمایش تولید می‌شود. همچنین نمایش «نشانی قلب من» است که در 60 قسمت برای رادیو نمایش آماده می‌شود.

وی افزود: این نمایش به شکل‌گیری انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و... توجه می‌شود. این نمایش داستان پیوسته‌ای دارد و به این موضوعات می‌پردازد. 40 قسمت از این نمایش برای پخش در محرم آماده شده است.

صبح هدایت در رادیو معارف

ویژه‌برنامه زنده صبح هدایت امروز ساعت 9 از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه به بررسی زندگی و سیره امام هادی (ع) می‌پردازد.

به گزارش روابط‌عمومی رادیو معارف، برنامه صبح هدایت به موضوعاتی همچون بررسی اقدامات امام هادی(ع) برای ایمن‌سازی جامعه اسلامی در عرصه رهبری و امامت و مقدمه‌سازی برای امامت امام عصر (عج) و مساله غیبت می‌پردازد.ویژه‌برنامه زنده صبح هدایت کاری از گروه معارف و فقه به تهیه‌کنندگی و سردبیری اکبر طالبی‌نیا و اجرای مجید گلشیری ساعت 9 صبح پخش می‌شود.

همچنین مجموعه نمایشی باغ تماشا که امروز از رادیو معارف پخش می‌شود به مناسبت دهه ولایت مجموعه مناظره‌های کتاب شب‌های پیشاور را با عنوان شب‌های روشن روی آنتن می‌برد.

شب‌های روشن به تهیه‌کنندگی روح‌الله مثنوی امروز ساعت 18 از رادیو معارف پخش می‌شود.

علاقه‌مندان برنامه‌های رادیو معارف می‌توانند موج رادیوی خود را روی موج FM ردیف 96 مگاهرتز تنظیم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها