نماینده ایران درسازمان ملل:

حل موضوع هسته ای طولانی نخواهد شد

نماینده کشورمان درسازمان ملل متحد گفت اگر طرف مقابل نیز مانند جمهوری اسلامی ایران با اراده و توانمندی سیاسی لازم برای حل موضوع هسته ای و رفع شبهات اقدام کند،این روند طولانی نخواهد شد.
کد خبر: ۶۰۷۲۸۵
حل موضوع هسته ای طولانی نخواهد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد خزاعی در جمع خبرنگاران با مثبت خواندن مذاکرات هیئت دیپلماسی کشورمان در نشست اخیر ژنو گفت اگر طرف مقابل نیز به اراده سیاسی و حسن نیت ایران توجه نشان دهد و از ظواهر امر چنین توجهی مشهود است، آنها می توانند در عمل به ملت بزرگ ایران نشان دهند که حقوق هسته ای آنها را به رسمیت می شناسند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه دارای سلاح هسته ای است و نه برنامه ای برای آن دارد، بنابراین فقط برخی سوء ظن هایی که بعضی ها بوجود آورده اند، باید رفع شود که آن نیز کار بسیار پیچیده ای نخواهد بود.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد با تاکید مجدد بر لزوم اراده سیاسی طرف مقابل برای حل موضوع هسته ای گفت اگر علاوه بر این اراده سیاسی، پیشنهادهای منطقی، در چارچوب مقررات بین المللی و حقوق ملت ایران مطرح شود، این مذاکرات خیلی طولانی نخواهد بود و به نتایج مثبتی خواهد رسید.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین در نشست سالانه کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی گفت: پیشنهادهای سه گانه رئیس جمهور درباره خلع سلاح هسته ای که اوایل مهر ماه در نشست عالیرتبه خلع سلاح هسته ای ارائه شد، نقشه راه مناسبی برای تحقق جهانی عاری از سلاح هسته ای است.

محمد خزاعی که به نمایندگی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد سخن می گفت، با اشاره به ابتکار جنبش عدم تعهد در برگزاری نخستین نشست عالی رتبه مجمع عمومی درباره خلع سلاح هسته ای، این اقدام را موفقیت آمیز  و ارزنده در حمایت از خلع سلاح هسته ای خواند.

وی افزود: شرکت گسترده سران و مقامات عالی رتبه کشورهای جهان در آن نشست، ثابت کرد که خلع سلاح هسته ای کماکان نخستین اولویت جهان در زمینه خلع سلاح و امنیت بین المللی است.

سفیر و نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد ضرورت استفاده از فضای مثبت ایجاد شده در پس از برگزاری نشست عالیرتبه خلع سلاح هسته ای را یادآوری و اعلام کرد: به همین منظور جنبش عدم تعهد، پیشنهادهای سه گانه طرح شده از سوی رئیس جمهور کشورمان در آن نشست را در قالب پیش نویس قطعنامه ای تنظیم و برای تصویب به کمیته خلع سلاح ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها