اغلب افراد بویژه بانوان همواره هزینه‌های گزافی را برای داشتن پوستی شاداب می‌پردازند غافل از اینکه با توجه به مصرف میوه و زنجیره غذایی کامل، می‌توانند پوستی شاداب و جوان داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از فارس- شیوا فرجی،متخصص تغذیه، در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان با رعایت نکات تغذیه‌ای پوست سالم و شاداب داشت، گفت:‌ پوست یکی از اندام‌هایی است که به طور مستقیم با رژیم غذایی فرد ارتباط مستقیم دارد ولی متأسفانه اغلب بانوان بدون توجه به منشأ مشکلات پوست و رعایت زنجیره کامل غذایی فقط وقت و هزینه خود را با مصرف کرم‌های گرانقیمت برای شادابی پوست خود به هدر می‌دهند.
وی افزود: اگر در طول روز بتوانیم میوه و سبزیجات تازه را در دستور غذایی قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود چرا که ویتامین‌های A,B,C و E هر یک نقش مهمی را در شادابی و سلامت پوست ایفا می‌کنند.
عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت: میوه‌های مختلفی مانند سیب، پرتقال، لیمو، هویج و سبزیجاتی مانند گل‌کلم، کلم‌پیچ، کرفس، گوجه فرنگی و اسفناج در پیشگیری از بروز پیری زودرس پوست مؤثر هستند و دستگاه ایمنی بدن را در برابر سرطان‌ها از جمله سرطان‌های پوست تقویت می‌کنند.
وی بر این نکته تأکید کرد که میوه و سبزیها باید به صورت تازه مصرف شوند چرا که ساختار ویتامین‌ها هنگام طبخ یا فریز شدن تا حد زیادی تخریب می‌شود.
فرجی به آنهایی که می‌خواهند پوست شاداب و جوانی داشته باشند، توصیه کرد: هویج را مدام در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند و در عین حال از سیر به عنوان ماده غذایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست بهره ببرند.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: مطالعات اخیر نشان می‌دهد غذاهای پرچرب بر روی سلامت پوست اثر منفی دارد چرا که عروق پوستی را تنگ کرده و افرادی که پوست چرب دارند به جد باید از مصرف غذاهای چرب پرهیز کرده و لبنیات کمتر مصرف کنند. همچنین برای داشتن پوستی شاداب باید میزان کافی آب نوشیده شود چرا که کم‌آبی سبب ایجاد پوست خشک و پژمرده می‌شود.
عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت:‌ کلسیم و آهن نیز در سلامت پوست بسیار مؤثرند چرا که آهن سبب می‌شود خون به اندازه کافی به سطح پوست برسد. همچنین کلسیم به داشتن ناخن‌های سالم و زیبا و پوستی محکم کمک می‌کند. ویتامین C نیز در پیشگیری از سرطان پوست بسیار مؤثر است و نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها