۵ فوت و فن آشپزی و کدبانوگری با تفاله‌های هویج

آب هویج گرفته‌اید؟ تفاله‌هایش را دور نریزید!

افراد زیادی از پخت غذاهای دریایی حذر می‌کنند چون معتقدند بوی بدی می‌دهد و نمی‌توانند تحمل کنند. به همین دلیل از خواصی که این نوع غذا‌ها دارند خود را محروم می‌کنند. اگر شما هم جزو این افرادید، چند راه حل ساده در این نوشتار کوتاه را برای از بین بردن بوی بد ماهی امتحان کنید.
کد خبر: ۶۰۵۶۶۲

۱. اگر بعد از شستن و قطعه کردن ماهی بوی آن روی چاقو، تخته یا ظرف‌های شما باقی ماند، می‌توانید با کمک محلول خردل زرد و آب این بو را از روی ظرف‌ها پاک کنید.
۲. برای از بین رفتن بوی ماهی از سینک ظرفشویی کافی است یک استکان سرکه را درون یک لیوان آب بریزید و محلول را روی سینک اسپری کنید. سپس آن را با کمک سیم ظرفشویی خوب بشویید.
۳. طعم دار کردن ماهی با کمک سبزی‌های معطر و خوشبو یا استفاده از ادویه و پودرهای سوخاری معطر می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن بوی ماهی هنگام طبخ داشته باشد و گوشت آن را ترد و لطیف کند.
۴. در صورتی کــه کــف آشپزخانه‌تان سرامیک است و امکان تمیز کردن آن وجود دارد می‌توانید سرکه را درون افشانه ریخته و آن را در طول پوست کندن یا پختن ماهی در هوا اسپری کنید.
۵. یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی ماهی در فضای آشپزخانه و خانه، استفاده از اسانس وانیل یا اکالیپتوس است. می‌توانید اسانس این گیاهان را روی یک دستمال اسپری کنید و آن را روی میز آشپزخانه یا پیشخوان قرار دهید.
۶. در صورتی که بوی ماهی در فضای خانه‌تان پیچیده بهتر است یک لیوان سرکه را روی میز آشپزخانه بگذارید تا بوی بد را به خود جذب کند.
>> خانه داری

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
۰
۰
عالی بود
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
۰
۱
سلام به همه دوستان..در مورد از بین بردن بوی ماهی مطالب زیادی خوانده ام و البته مدتها در این مورد بررسی و جستجو كرده ام .تقریبا بیشتر دستورهای مربوط به مزه دار كردن ماهی از تمام نقاط دنیا را امتحان كرده ام و آنها را آزمایش كرده و به خاطر علاقه ای كه به غذاهای دریایی دارم این مورد را با دقت دنبال میكنم.در بیشتر این دستورها استفاده از ادویه های مختلف پیشنهاد شده است كه تا حدودی جابگو هست .اما در دستورهای مربوط به شرق آسیا از سه ماده كلیدی استفاده میشود كه تقریبا به طور كامل بوی ماهی را در هنگام سرخ كردن و خوردن آن از بین می برد.برای حدود نیم كیلوگرم ماهی یك حبه سیر ..یك پیاز كوچك و حدود دو تا سه سانتی متر زنجبیل تازه را به صورت ریز رنده كرده و آب آنرا میگیریم..گرفتن آب این تركیب برای جلوگیری از چسبیدن ماهی هنگام سرخ كردن است ..اگر تمایل ندارید این كار را انجام ندهید.مقداری نمك و فلفل سیاه به مخلوط اضافه كرده و آن را به قسمتهایی از گوشت ماهی كه پوست ندارد بمالید .یك تا دو ساعت بعد ماهی را در روغن فراوان سرخ كنید یا آن را با كمی كره در فر قرار دهید تا كاملا سرخ و طلایی شود.دوستانی كه تمایل دارند این دستور را امتحان كنند مطمئن باشند كه بوی ماهی در خانه آنها به مشام نخواهد رسید واین ماهی طعمی متفاوت خواهد داشت...حتی اگر شده یك بار امتحان كنید..پیوسته شاد باشید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها