مصطفی کواکبیان در برنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیما گفت: واقعیت این است که زمامداران باید برای همه مردم الگو باشند بنابراین باید امر به معروف و نهی از منکر ابتدا در بین مسئولین ما جا بیفتد.
کد خبر: ۶۰۵۳۶۸
بزرگترین منکر در رسانه ها بی اخلاقی است

به گزارش جام جم آنلاین وی اظهار داشت:یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین هدف هایی که ما باید برای انتشار روزنامه خود دنبال کنیم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است این انگیزه باعث تداوم کار ما شده و اگر این انگیزه نباشد وضعیت اقتصاد مطبوعات و انگیزه های دیگر نمی تواند باعث این تداوم بشود.

وی ادامه داد:امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تقلیل پیدا کند به گونه ای که ما تنها به مسائل کوچک تر بپردازیم و تمام امر به معروف و نهی از منکر ما به گشت امر به معروف خلاصه شود در حالی که از منکرات بزرگی مثل اختلاس 3000 میلیاردی غفلت کنیم.

وی در رابطه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با مسئولین گفت:بسیاری از مسئولین تحمل شنیدن انتقادات را ندارند و از تعریف خوششان می آید به گونه ای که بعضی از مسئولین فقط دوست دارند با خبرنگاران خارجی و شبکه های خارجی مصاحبه کنند اما به یک خبرنگار فعال و قوی داخلی وقت نمی دهند تا چالشی با او به گفتگو بنشیند بلکه به روابط عمومی می گوید این مطالب را منتشر کن و بعد تمام مطالب فقط تعریف و تمجید است البته در سال های اخیر هم تعاملات دستگاه قضایی با مطبوعات خوب بوده و هم مسئولین تا حدودی تحمل انتقادشان بالا رفته است.

کواکبیان در رابطه با اخلاق در رسانه گفت:بزرگترین منکردر رسانه ها بی اخلاقی استاز خرداد به این طرف کمی اخلاق رسانه ای نیز بهتر شده است.هنوز هستند رسانه هایی که به خاطر فروش بیشتر با این که می دانند خبری واقعیت ندارد اما می گویند فعلا برای جذب مخاطب این کار را انجام می دهیم.

مدیر مسئول مردم سالاری تصریح کرد:باید در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر قانون و اخلاق رعایت شود و بد اخلاقی باید از تمامی عرصه ها به خصوص صحنه رسانه ها رخت بربندد .باید اگر رسانه ای خالصانه و بدون حب و بغض منویات سیاسی حق  را به حقدار رساند مورد تشویق قرار بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ما گاهی بعضی آمار را از بعضی دستگاه ها می شنویم که تنمان تکان می خورد در این زمان اگر خبرنگاری بتواند راحت مطالب را بیان کند حتی از دستگاه قضایی هم زودتر نتیجه گرفته می شود باید خبرنگاری که امر به معروف  و نهی از منکر را در کارش مد نظر دارد مورد تشویق قرار بگیرد نه این که به او تذکر هم بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها