رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده ای خبر داد که در آن یک فروشنده مواد غذایی از مشتریان خود با استفاده از تلفن بانک و دستگاه کارتخوان، کلاهبرداری می کرد.
کد خبر: ۶۰۵۳۶۳
فروشنده کلاهبردار دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی گفت: با ارجاع دو فقره پرونده برداشت غیرمجاز در شیراز که شاکیان آن مدعی سرقت اینترنتی از حسابشان بودند، پیگیری های اولیه توسط ماموران پلیس فتا فارس شروع شد.

وی افزود: با توجه به شباهت موضوع جرم و نحوه برداشت، مشخصات اولیه ای از سارق بدست آمد و هر دو پرونده همزمان در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: با بررسی شماره حساب سارق اینترنتی موضوع جرم و ارتباط هر دو پرونده با یکدیگر مشخص و با شناسایی کامل متهم اکیپ عملیاتی از این یگان به محل اعزام و وی را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

سرهنگ حسینی افزود: متهم فروشنده مواد غذایی در محل زندگی شاکیان است که با استفاده از دستگاه کارتخوان و تلفن بانک در مغازه خود توانسته است حساب مشتریانش را هک و از آنها برداشت کند.در این پرونده که تاکنون دو نفر شاکی دارد، فروشنده با استفاده از رمز اول کارت مشتری، خرید وی را انجام داده و با ثبت شماره کارت و اطلاعات درج شده بر روی آن، پس از خروج مشتری از مغازه با روش آزمایش و خطا برروی رمز اول توانسته است به حساب آنها دسترسی و از آن برداشت کند.

وی با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری این فروشنده 25 ساله به دو میلیون تومان رسیده، افزود:تاکنون پنج مورد کلاهبرداری از مشتریان از این فروشنده کشف و تحقیقات جهت کشف دیگر برداشت های غیرمجاز احتمالی از این فرد ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: استفاده از بانکداری الکترونیکی همانطور که مزایای زیادی دارد لیکن عدم توجه به نگهداری اطلاعات شخصی و در اختیار قرار دادن آن به اشخاص موجب خسران و زیان برای صاحب حساب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها