سخنگوی دولت با معرفی سه استاندار جدید در حاشیه جلسه دولت از دستور رئیس‌جمهور نسبت به نظرسنجی درباره عملکرد هیات ایرانی در سفر به نیویورک خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۲۳۰

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت، دیروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقداماتی که برای دستور رئیس‌جمهور نسبت به نظرسنجی درباره عملکرد هیات ایرانی در سفر به نیویورک انجام شده است، گفت: این دستور صادر شده است و دولت برآمده از مردم معتقد است که در هرکاری باید همواره مطلع باشیم تا شیوه‌های استفاده شده مورد رضایت مردم است یا خیر؟

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره آخرین نتایج به‌دست آمده در خصوص برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و آمریکا، گفت: این موضوع در حال بررسی است و اگر منافع ملی در آن باشد، حتما پیگیری خواهد شد.

نوبخت همچنین با اشاره به انتصاب سه استاندار جدید گفت : آقایان عبدالحسین مقتدایی، سیدمحمد احمدی و وجه‌الله خدمتگزار به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های خوزستان، فارس و خراسان جنوبی منصوب شده‌اند.نوبخت با بیان این که در جلسه هیات دولت به سه موضوع اساسی پرداخته شد، گفت: امروز بخش مهمی از کار هیات وزیران به بررسی و استماع گزارش کارگروه نجات دریاچه ارومیه اختصاص یافت.

نوبخت با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر متوقف کردن بحران در این دریاچه اظهار کرد: کارگروه ویژه دریاچه ارومیه 19 طرح برای نجات این دریاچه پیشنهاد کرده که همه آنها مورد تائید قرار گرفته است.سخنگوی دولت درادامه با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در جمع نخبگان جوان در روز سه‌شنبه اظهار کرد: دکتر روحانی به همه وزرا و معاونان خود تاکید کرد که به نحو شایسته از ظرفیت و توانایی‌های نخبگان جوان کشور در دستگاه‌های دولتی استفاده کنند.

 

تعیین پایان ساعات کاری روزانه به دستگاه‌ها سپرده شده است

سخنگوی دولت با بیان این که مصوبات تعیین ساعات کاری دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته است، توضیح داد: در شرایط خاص آب و هوایی و افزایش آلودگی هوا، دولت قبل تصمیم گرفته بود تا ساعات کاری کاهش یابد، اما بعد از رفع آن، این تغییر ساعت باز نگشت.نوبخت ادامه داد: دولت یازدهم بر اساس قانون ذکر شده، نظر خود را اعلام کرد و در جلسه گذشته هیات دولت، برنامه زمانبندی صبحگاهی که در گذشته وجود داشت، تائید شد و تنظیم ساعات پایانی کار به عهده دستگاه‌ها گذاشته شد ضمن این که تعداد ساعات کار هفتگی باید همان 44 ساعت باشد.وی درباره روند هدفمندی یارانه‌ها نیز توضیح داد: موضوع ادامه روند فعلی پرداخت یارانه‌ها برای پنج ماه باقی مانده امسال و چگونگی اجرای فاز اول و دوم آن در سال 93 در حال بررسی است.معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان این که برای بررسی این موضوع، چهار کارگروه، تعیین شده است تا همه دهک‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که اکنون توازنی بین دریافتی‌ها و پرداختی‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد.

 

پورمحمدی: پرونده موسوی و کروبی از قبل در شورای امنیت بود

وزیر دادگستری هم در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به برخی اخبار مبنی بر ارجاع پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی به شورای عالی امنیت ملی گفت: ‌این پرونده‌ها از قبل در این شورا وجود داشته است و باید از خودشان بپرسید.وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در عید غدیر، آزادی زندانیان صورت می‌گیرد؟ گفت: در عید غدیر از همه گروه‌های زندانی عفو خواهیم داشت.

 

وزیر کشور: اگر سرعت انتخاب استانداران کم است، اما دقت بالاست

وزیر کشور هم در حاشیه جلسه دولت گفت: اگر سرعت انتخاب استانداران در حال حاضر کم است، اما باید بگویم که دقت در این زمینه بالاست.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی این مطلب را در پاسخ به پرسشی مبنی بر برخی انتقادات از سرعت کم انتخاب استانداران بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها