مواد لازم: برنج: ۴ پیمانه، عدس: ۵ /۱ پیمانه، گوشت چرخ‌کرده: ۱۵۰ گرم، خرما: ۷۰ گرم، کشمش: ۷۰ گرم، پیاز: یک عدد، نمک، فلفل و ادویه پلویی: به اندازه لازم، پیاز سرخ‌شده: ۳ قاشق غذا‌خوری و روغن و کره: به میزان لازم.
کد خبر: ۶۰۴۶۸۶

طرز تهیه: ابتدا عدس را با کمی نمک و ادویه بپزید. در حدی که له نشود. سپس آن را در صافی بریزید. برنج را هم در حد چلوکش آماده کنید. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید. اگر مایل بودید می‌توانید کف دیگ را نان بگذارید و ته دیگ داشته باشید. سپس یک کفگیر برنج آبکش شده را در قابلمه بریزید و روی آن را دو قاشق غذاخوری عدس بپاشید. همین طور ادامه دهید تا همه برنج و عدس را به ترتیب در قابلمه بریزید. لابه لای پلو را هم مقداری ادویه پلویی بپاشید. در این مرحله مقداری روغن را داغ کرده روی برنج بریزید و آن را دم بگذارید. یک عدد پیاز را هم با رنده ریز رنده کنید و با گوشت چرخ کرده و ادویه و نمک خوب مخلوط کنید و ورز دهید که حالت چسبندگی داشته باشد. از گوشت‌ها به اندازه یک فندق بردارید و کف دست​ به صورت گلوله‌های کوچک گرد کنید و آن‌ها را در یک ماهیتابه با مقداری کره تفت دهید و کنار بگذارید.

هسته خرما‌ها را بیرون بیاورید و آن‌ها را هم تفت دهید. کشمش‌ها را بشویید و خشک کنید و به خرما‌ها اضافه کنید و با هم تفت دهید. لازم به ذکر است که خرما و کشمش زود می‌سوز​د. فقط در حد نرم شدن آن‌ها را تفت دهید. بعد از دم کشیدن برنج مقداری از آن را در زعفران بزنید و پلو را در دیس بکشید. روی آن را با برنج زعفرانی و پیاز سرخ شده و خرما و کشمش و گوشت سرخ شده تزئین کنید (به جای گوشت چرخ کرده می‌توانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید) غذا آماده است؛ بفرمایید نوش جان.

>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها