بودجه یک سال کشور در اختیار متهم نفتی

با 22 میلیارد یورو بابک زنجانی چه‌کارهایی می‌توان کرد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس از دلایل جلوگیری وزارت نفت از ورود بخش خصوصی برای فروش نفت سخن گفت و افزود: مشکلاتی که فروش نفت توسط بخش خصوصی ایجاد کرده برای مدیران نفتی بی اعتمادی به وجود آورده است، لذا تا زمانی که راهکارهای ایجاد ضمانت و اطمینان از ورود بخش خصوصی فراهم شود، دست بخش خصوصی برای فروش نفت بسته شده است.
کد خبر: ۶۰۴۳۰۵
بدهی 2 میلیارد دلاری بابک زنجانی به دولت

حسین امیری در خصوص تلاش وزیر نفت برای فروش نفت ایران از راه‌های قانونی علی رغم تحریم ها و مشکلات این ساز و کار جدید، گفت: از زمانی که بحث تحریم های فروش نفت مطرح شد، بحث فروش نفت توسط بخش خصوصی هم شکل گرفت که مشکلاتی داشت.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی برای فروش نفت نمی تواند شفافیت مالی داشته و ضمانت‌های لازم را به بانک‌ها و شرکت ملی نفت بدهد.

وی با اشاره به مشکلاتی که فروش نفت توسط بخش خصوصی به همراه دارد، اظهار کرد: فروش نفت توسط بخش خصوصی مشکلاتی را به وجود آورد؛ مانند پرونده بابک زنجانی که معلوم نیست سوءتفاهم یا سوءمدیریت یا سوءاستفاده است. این مشکلات برای مدیران نفتی بی اعتمادی ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شفافیت بیشتری در معاملات نفتی وجود داشته باشد، اظهار کرد: به نظر می رسد به دلیل ایجاد شفافیت بیشتر در معاملات نفتی، وزیر نفت از فروش نفت توسط بخش خصوصی و برخی بخش های دولتی جلوگیری کرده است.

امیری با اشاره به عرضه 500 بشکه نفت در بورس انرژی، افزود: وزارت نفت تا زمان یافتن راهکارهای ضمانت و اطمینان از ورود بخش خصوصی به فروش نفت، از این راهکارها برای فروش قانونی نفت استفاده می کند.

براساس اعلام وزیر نفت، بانک زنجانی بابت فروش نفت ایران بیش از دو میلیارد دلار به دولت بدهی دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها