مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این‌که طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی باید منابع همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان از سوی دولت تامین شود، گفت: امسال امکان همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان وجود ندارد.
کد خبر: ۶۰۳۷۰۴
حقوق مستمری‌بگیران امسال همسان‌سازی نمی‌شود

سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: دولت هم‌اکنون 70 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و نمی‌شود این موضوع به صورت متمم در بودجه سال جاری لحاظ شود.

وی با بیان این‌که باید از مجلس بخواهیم در بودجه سال 93 همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان لحاظ شود، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز به اجرای این قانون بسیار علاقه‌مند است، اما باید توجه داشته باشیم که تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و باید منابع و مصارف آن متعادل باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: نمی‌توانیم منابعی را برای این سازمان ایجاد کنیم، بدون این‌که مصارف آن در نظر گرفته شود بنابر قانون، سازمان‌های بیمه‌گر مکلف هستند که بر اساس منابع و مصارف‌شان اقدام کرده و این موضوع یک اقدام قانونی است.

نوربخش با اشاره به این‌که منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در یک مرحله و آن هم در سال 88 به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد، گفت: بعد از سال 88 دولت منابع همسان‌سازی را تامین نکرد و در صورتی که تامین منابع مدنظر قرار گیرد، سازمان در این زمینه مشکلی نخواهد داشت و این موضوعی است که در اختیار تامین اجتماعی نیست و بودجه سالانه آن باید تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها