ظریف در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان:

اظهارات اوباما توهین به مردم ایران بود

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» به شدت از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: اوباما از ادبیاتی استفاده کرده است که توهین به مردم ایران است.
کد خبر: ۶۰۳۶۳۶
اظهارات اوباما توهین به مردم ایران بود

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» بار دیگر به اظهارات تهدیدآمیز «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و آن را «توهین به مردم ایران» دانست.

اوباما هفته گذشته بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفته بود که آمریکا هنوز هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته است. وی همچنین به اسرائیلی‌ها اطمینان داد که به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی را ندهد.

ظریف در گفت‌وگو با «فرید زکریا» کارشناس مجری «سی‌ان‌ان»، در پاسخ به این سوال که واکنشش به این اظهارات چیست، گفته است: خوب، فکر می‌کنم رهبران سیاسی باید از خود قدرت رهبری کردن نشان دهند. مایه تاسف است که رئیس‌جمهور اوباما از ادبیاتی استفاده کرد که توهین به مردم ایران است. معتقدم رئیس‌جمهور آمریکا باید به هدفی که اعلام کرده، یعنی دستیابی به توافق با ایران بر اساس احترام متقابل، پایبند باشد. این همان چیزی است که او در نامه‌های خود و در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی اعلام کرد.

وی افزود: توافق بر اساس احترام متقابل از طریق تهدید و تلاش برای ارعاب به دست نمی‌آید، به خصوص زمانی که می‌دانید این روش‌ها پاسخگو نیست و این رفتارها هیچ سودی ندارد. همان‌طور که گفتم، مردم ایران به ادبیات تهدید و ارعاب واکنش بسیار بسیار منفی‌ای نشان می‌دهند.

مشروح مصاحبه وزیر خارجه کشورمان قرار است فردا (یکشنبه) از شبکه سی‌ان‌ان پخش شود. «حسن روحانی» رئیس‌جمهور و «محمدجواد ظریف» در سفر به آمریکا که با هدف شرکت در شصت و هشتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفت، مصاحبه‌ها و دیدارهای متعددی داشتند که توانسته موج تبلیغاتی مثبتی را به نفع ایران به راه بیاندازد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
معلوم نیست كه این آمریكائیها از طرف خود حرف میزنند یا از طرف اسرائیل ، جای تأسف است كه اكثریت بزرگ جامعه آمریكا و غرب توسط اقلیت تندرو غاصبی كنترل و هدایت میشوند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها