براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی درخصوص رفع ممنوع‌الخروجی بدهکاران بانکی، حداقل مبلغ اعمال ممنوعیت خروج از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۶۰۳۳۵۷

به‌گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، حسین حبیبی، معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی درخصوص ابهام بانک‌ها پیرامون بخشنامه قبلی که در همین خصوص به بانک‌ها ابلاغ شده بود، گفت:‌ اشخاص حقوقی، تعهد اسناد تعهدآور و اوراق بهادار اشخاص حقوقی را برعهده می‌گرفتند و ظهر اوراق را به عنوان ضامن امضاء می‌کردند. لیکن هنگامی که مدیر از شخص حقوقی منفک شده و مدیر جدید جایگزین وی می‌گردد، مدیر قبلی صرفاً نقش ضامن را داشته و متعهد محسوب نمی‌شود، فلذا ضامن ممنوع‌الخروج نخواهد شد.

وی اظهار کرد: مدیران قبلی که به اعتبار امضاء ظهر اسناد، ممنوع‌الخروج شده‌اند باید رفع ممنوعیت برای آنان اجرا شده و مدیران فعلی جایگزین آنها شوند.

حبیبی با اشاره به این که در بخشنامه جدید به بانک‌ها تاکید شده است که از ممنوع‌الخروج کردن بدهکاران به عنوان آخرین ابزار استفاده کنند، تصریح کرد: طی این بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شده است فقط برای افرادی درخواست ممنوع‌الخروجی کنند که وثیقه قابل قبول در بانک ندارند و قبل از انجام آن، بانک‌ها باید تمام تلاش خود را از طریق مراجع قضایی و اداری به کار گیرند و در نهایت و درصورت عدم حصول نتیجه مثبت، از این بخشنامه استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها