در حالی که دکتر روحانی، رئیس محترم جمهور از صداوسیما در جلسه هیات دولت به واسطه اقدامات رسانه‌ای در جریان سفر هیات ایرانی به نیویورک تشکر و قدردانی می‌کند، آقای حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی ریاست‌جمهوری خواستار عذرخواهی صداوسیما شد.
کد خبر: ۶۰۲۶۷۶

آشنا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: «صداوسیما باید عذرخواهی کند چون سخنان سوزان رایس (مشاور امنیت ملی اوباما)‌ را قبل از توضیحات دکتر روحانی (درباره تماس تلفنی اوباما با وی)‌ پخش کرد.» حتما آقای آشنا که با مقوله ارتباطات آشنایی دارند خوب می‌دانند که براساس اصول اولیه تولید گزارش و اطلاع‌رسانی، ابتدا سوال و شبهه مطرح می‌شود و در پی آن مقام مسئول ضمن رفع شبهه، پاسخ لازم را ارائه می‌کند که این اصل مانند دیگر موارد جاری در تنظیم خبر مورد اعتراض آقای مشاور نیز رعایت شده است و اصولا جمع‌بندی یک گزارش جملاتی است که در پایان آن بیان می‌شود و در ذهن مخاطب نقش می‌بندد.

از سوی دیگر، در مقایسه با سفرهای رئیس‌جمهور پیشین به سازمان ملل که فقط یک نفر از تیم همراه جهت اطلاع‌رسانی به صداوسیما دعوت می‌شد، در ایام سفر دکتر روحانی به نیویورک حداقل پنج نفر از همراهان وی در شبکه‌های مختلف سیما به تشریح اهداف و دستاوردهای این سفر پرداختند.

با توجه به موارد فوق امید است آقای آشنا ضمن همراهی با منش اعتدالی ریاست‌محترم جمهور از موضعگیری‌های افراطی و تنش‌زا که هم‌افزایی قانونی و عرفی دستگاه‌های نظام را با مشکل احتمالی روبه‌رو می‌کند، پرهیز نموده و در راستای سیاست‌های اعلامی دولت حرکت نماید. به دوستان تلویزیون نیز توصیه می‌کنیم بار دیگر ضمن پخش سخنان فوق‌الذکر آقای آشنا گزارش تصویری مورد اعتراض وی را نیز پخش کنند تا مردم قضاوت کنند چه کسی باید عذرخواهی کند.

امیرعبداللهیان: روحانی برنامه‌ای برای حضور در مراسم حج ندارد

در حالی‌که برخی سایت‌ها به نقل از یک دیپلمات سعودی از سفر حسن روحانی به عربستان برای حضور در مراسم حج امسال خبر داده بود، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اعلام کرد که با توجه به برنامه‌های فشرده رئیس‌جمهور، آقای روحانی برنامه‌ای برای حضور در مراسم حج امسال ندارد. همچنین مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست خبری گفت که جمهوری اسلامی ایران، نامه رسمی برای دعوت از رئیس‌جمهور جهت حضور در مراسم حج دریافت نکرده است.

دفاع ناطق‌نوری از مکالمه تلفنی روحانی و اوباما

حجت‌الاسلام ناطق نوری در گفت‌وگویی با خبرآنلاین، از عملکرد هیات ایرانی در نیویورک دفاع کرده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: در موضوع مکالمه تلفنی دو رئیس‌جمهور این‌گونه نیست که مبانی و اصول انقلاب و ارزش‌ها نقض یا زیرپا گذاشته شده باشد. به هرحال درخواست این مکالمه تلفنی از سوی آنها بوده است. آنهایی که مخالفند چرا به این اشاره نمی‌کنند که در طول سفر تقاضاهای مکرر رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با روحانی از طرف ایران رد شد و رسانه‌ها نوشتند که این موضوع باعث تحقیر اوباما شده است.

توصیه خاتمی به اصلاح‌طلبان منتقد روحانی

طی هفته‌های اخیر، برخی اقدامات دولت از جمله سخنان رئیس‌جمهور در جمع فرماندهان سپاه با انتقاد برخی از اصلاح‌طلبان روبه‌رو شده است.

در همین حال، به گزارش جهان، سیدمحمد خاتمی در جلسه با اصلاح‌طلبانی که انتقادهایی به دولت روحانی دارند، گفته است ما باید برای انتصاب نیروهای اصلاحات در لایه‌های دوم دولت و حلقه مشاوران و کارشناسان تلاش کنیم. جهان همچنین نوشته که برخی فعالان حزب منحل شده مشارکت در تلاش برای تنظیم طوماری خطاب به رئیس‌جمهور برای شکست حصر کروبی و میرحسین موسوی هستند.

رایزنی توفیقی با نمایندگان مجلس

این روزها رایزنی‌های پارلمانی سرپرستان سه وزارتخانه‌ آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان برای تعامل با نمایندگان افزایش یافته است. در همین راستا، دیروز جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حضورش در مجلس برای دیدار با نمایندگان گفت: با توجه به این‌که من اکنون سرپرست وزارت علوم هستم و در آینده نزدیک به مجلس معرفی خواهم شد، لازم است تا با نمایندگان تعامل داشته باشم و اطلاعات کافی در مورد خودم و سوابق علمی، مدیریتی، سیاسی و اجرایی‌ام را در اختیار نمایندگان بگذارم تا بیشتر با من آشنا شوند.

حیرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پرکاری ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان این روزها نه‌تنها در دیدارهای رسمی خود در نیویورک از مواضع کشورمان دفاع می‌کند، بلکه در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی نیز شرکت کرده و همزمان ارتباط خود با هزاران مخاطب را در شبکه‌های اجتماعی نیز حفظ می‌کند.

همین فعالیت‌های وسیع باعث شد تا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از فعال بودن وزیر امور خارجه کشورمان هم در سطح دیپلماتیک و هم در صفحه فیس‌بوکش به طور همزمان ابراز تعجب کند. به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در صفحه فیس‌بوکش نوشت: من نمی‌دانم چطور جناب آقای وزیر ظریف وقت سر زدن به فیس‌بوک داشته... من که مثل ایشان مشغول نبودم، اما وقت نفس کشیدن نداشتم.

اعتراف نتانیاهو به انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در نطقی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایراد کرد، عصبانیت خود را از انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی نشان داد و با تکرار ادعاهای پیشین خود، از مواضع رئیس جمهور کشورمان به‌شدت انتقاد کرد و گفت که روحانی قرار نیست امتیازی به غرب بدهد. وی با بیان این که «اگر تنها بمانیم، تنها عمل خواهیم کرد»، نشان داد که رژیم صهیونیستی در پیگیری سیاست‌های ضدایرانی خود بشدت تنها مانده است. نتانیاهو خواستار ادامه تحریم‌ها علیه کشورمان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها