شمار مدال‌های ورزش ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به 48 عدد رسید

والیبال طلایی شد، تکواندو باز هم درخشید

هشتمین روز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با قهرمانی تیم ب والیبال کشورمان همراه با ادامه درخشش ملی‌پوشان تکواندو همراه شد، روزی که در نهایت مجموع مدال‌های ورزش ایران به 22 طلا، 15 نقره و 11 برنز رسید.
کد خبر: ۶۰۲۲۶۹

این بازی‌ها در حالی دیروز در اندونزی پیگیری شد که تیم ب والیبال کشورمان که با هدایت حسین معدنی حضور پرفروغی در این دوره از بازی‌ها داشت، در ادامه نتایج خوب خود در دیدار نهایی هم موفق شد با شکست مصر عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در کنار قهرمانی تیم والیبال، تکواندو باز هم افتخارآفرین ظاهر شد؛ به طوری که هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان نمایندگان کشورمان حرف اول را در اندونزی زدند. در این میان محمد باقری معتمد ملی‌پوش پرافتخار تکواندو که پس از کسب مدال نقره بازی‌های المپیک پای خود را به تیغ جراحان سپرده بود، پس از حدود 15 ماه بازگشتی مقتدرانه به شیاپ‌چانگ داشت و پس از شکست دادن حریفانی از فلسطین و اندونزی در دیدار نهایی هم سوشار از ترکیه را شکست داد و طلای وزن 68 کیلو را تصاحب کرد.

معتمد در این باره گفت: بعد از المپیک این اولین حضورم در میادین ورزشی بود و خوشحالم که توانستم در این میدان به مدال برسم و با روحیه برنامه‌هایم را ادامه دهم. مسابقه‌های بین‌المللی منچستر را در پیش دارم که اولین مسابقه انتخابی المپیک است. امیدوارم با بیشترین آمادگی در آن مسابقات شرکت کنم.

اما در حالی که محمد خمسه در 63 کیلو با قبول شکست مقابل تکواندوکار ترکیه از دور رقابت‌ها کنار رفت، امید عمیدی در وزن 87- کیلو در فینال 9 بر صفر تکواندوکار لیبیایی را شکست داد و طلا گرفت. این در حالی بود که در بخش بانوان هر دو تکواندوکار ما طلایی شدند. در وزن 73 کیلو فاطمه روحانی پس از یک دور استراحت و شکست دادن حریف مراکشی در دیدار نهایی 15 بر 2 تکواندوکار کشور میزبان را شکست داد و قهرمان شد. او در این باره گفت: با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته بودم، قدرتمند در میدان حاضر شدم و به لحاظ تنفسی مشکلی نداشتم. درست است که این رقابت‌ها بین کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، اما همه حریفان قدرتمند بودند.

در وزن 67 کیلو هم شکرانه ایزدی با گذشتن از سد حریفانی از ترکیه و سنگال در فینال تکواندوکار مراکشی را 7 بر 3 شکست داد و طلایی شد. ایزدی پس از کسب این مدال گفت:برای کسب مدال طلای این بازی‌ها آماده بودم و تمام توان خود را برای تحقق این امر به کار گرفتم تا این مدال را به دست آورم. با وجود این‌که 2 تجربه جهانی در کارنامه دارم، اما در این بازی‌ها کمی نگران بودم، ولی خدا را شکر موفق به کسب مدال طلا شدم.

دیگر مدال‌های دیروز کاروان ایران در تیراندازی با کمان و ووشو به دست آمد. در میکس کامپوند تیراندازی با کمان تیم ایران با ترکیب امیر کاظم پور و مینو عابدی 150 بر 144 مغلوب مالزی شد و به مدال نقره دست یافت. این در حالی بود که تیم میکس ریکرو ایران هم 135 بر 125 مغلوب مالزی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در تالو(اجرای فرم ووشو) و در فرم تای جی چیان حمیده برخور با پیروزی بر نمایندگان اندونزی و مالزی به مدال برنز دست یافت.

10 ورزشکار و 10 امید مدال

این بازی‌ها در حالی امروز به پایان می‌رسد که ده ورزشکار ایران به مصاف حریفان می‌روند؛ ده ورزشکاری که به نوعی امید به مدال‌آوری همه آنها وجود دارد. در این میان البته با توجه به این‌که پنج ملی‌پوش ووشو در بخش ساندا(مبارزه) راهی فینال شده‌اند از هم‌اکنون مدال نقره آنها قطعی است. پنج ملی‌پوشی که دیروز در مرحله نیمه نهــایی بر حریفان خود غلبه کردند و فینالیست شدند تا امروز به این شرح به مصاف حریفانشان بروند:

معین حاجی‌زاده در 52 کیلو،2 بر صفر ابوح مزبان از الجزایر را شکست داد و حریف گوناوان از اندونزی در فینال شد، در 56 کیلو، علی بختیاری ،امینوف از جمهوری آذربایجان را 2 بر صفر شکست داد تا در فینال به مصاف وترا از اندونزی برود، علی یوسفی در 60 کیلو حریف ترکیه‌ای را شکست داد و حریف هندریک از مالزی شد، محسن سیفی در 65 کیلو رمضی بن عبدالله از الجزایر را مغلوب کرد تا در فینال به مصاف پیراییلف از جمهوری آذربایجان برود و سجاد عباسی هم در فینال 70 کیلو به مصاف عبدالحکیم مومو از الجزایر می‌رود.

این در حالی است که در تکواندو هم این ملی‌پوشان به مصاف حریفانشان می‌روند:پریسا فرشیدی در وزن 62 کیلو با نماینده تونس و در دور دوم با تکواندوکار ترکیه‌ای دیدار خواهد کرد. در وزن 73 کیلو اکرم خدابنده‌لو در دور اول با نماینده بنگلادش و در دور دوم با نماینده ترکیه بازی خواهد کرد. در وزن 87+ کیلو مهدی خدابخشی در دور نخست استراحت می‌کند و در دور دوم برنده دیدار ترکیه و کامرون را پیش رو دارد. در 80- کیلوگرم افشین ساکت در دور اول با تکواندوکار الجزایری و در دور دوم با برنده دیدار مصر و لیبی مسابقه می‌دهد و در وزن 74- کیلوگرم بهنام بیات در دور اول با آذربایجان و در مسابقه دوم با نماینده مالی پیکار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها