مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس:

ایران به سرعت در حال پیر شدن است

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: کشور به سرعت در حال پیر شدن است، به طوری که در سال 1420 قریب به 20 میلیون نفر جمعیت ایران سالمند خواهند بود.
کد خبر: ۶۰۲۱۵۱
ایران به سرعت در حال پیر شدن است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علی سنگی در همایش روز جهانی سالمند گفت: سند ملی سلامت سالمند در شورای عالی سلامت مطرح شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و اگر تصویب شود وزارت بهداشت در راستای آن برنامه‌ جامعی برای قشر سالمندان خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به کاهش رشد افزایش جمعیت و افزایش جمعیت سالمند کشور، رویکردهای سیاست جمیعت در کشور باید تغییر کند. ایران با موج دوم افزایش جمعیت در گروه سالمند مواجه است که نشان می‌دهد باید به جمعیت سالمند جامعه توجه بیشتری شود.

دکتر سنگی با اشاره به جمعیت 76 میلیونی کشور، گفت: در سال 75، تعداد سالمندان 6.6 درصد جمعیت و در اواخر دهه 80، 7.3 درصد و اکنون به 8.2 درصد جمعیت کشور رسیده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه مهمترین برنامه ما، مراقبت ادغام یافته و جامع سالمندی است، اظهار کرد: با ترویج شیوه زندگی سالم، تدوین برنامه ملی نظام سلامت سالمند و بسیج اطلاع‌رسانی به سالمندان قطعاً شاهد تحقق برنامه‌های سلامت محور، برای سالمندان خواهیم بود.

بیش از 10 درصد تهرانی‌ها سالمند هستند

برپایه این گزارش، مدیرکل دفتر سلامت شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: بیش از 10 درصد تهرانی ها سالمند هستند.

دکتر گلمکانی با بیان این که تمهیدات مناسبی برای حفظ و ارتقای کیفیت زندگی سالمندان و سطح سلامت آنها به عمل نیامده است، افزود: برای اینکه درست پاسخگو باشیم لازم است که همه بخش‌ها و ظرفیت‌ها و مردم نسبت به این مقوله آشنا شوند و مدیریت استفاده بهینه از تمامی این ظرفیت‌ها انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها