کشک و بادمجان غذای محبوب بسیاری از خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود و روش تهیه و پخت آن بسیار ساده است. فقط باید حواستان باشد که این غذا طبعی سرد دارد و خوب است همراه با موادی با طبع گرم مثل گردو خورده شود.
کد خبر: ۶۰۲۰۴۱

مواد لازم:

بادمجان ............................ 5 عدد
پیاز بزرگ .......................... 1 عدد
پودر نعنا خشک ................... 1 قاشق غذاخوری
گردو ............................... نصف پیمانه
سیر ............................... 1 حبه
کشک و نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا بادمجانها را پوست بگیرید (میتوانید آنها را مدت خیلی کمی روی شعله اجاق بگیرید تا پوست آن سوزانده شود بعد بلافاصله درون آب سرد فرو کنید. پوستشان براحتی کنده خواهد شد) سپس آنها را بشویید و کمی نمک روی آن بزنید و بگذارید تا آبشان گرفته شود.

آنگاه بادمجانها را سرخ کنید.بعد بادمجانها را داخل قابلمه گذاشته کمی روی آن آب بریزید و در قابلمه را بگذارید. پیاز را خرد کنید و در روغن تفت بدهید.

به کمک سیرخُردکن سیر را خرد کنید و همراه با پیاز تفت دهید. بعد از اینکه تفت داده شد به بادمجان اضافه کنید. گردو را خرد کنید و به بادمجانها اضافه کنید. زیر اجاق را کم کنید تا به اصطلاح ته نگیرد و مرتب هم بزنید و سعی کنید به کمک قاشق یا چنگال بادمجانها را له کنید. سپس کمی نعنا را با دست بفشارید تا خرد شود و به مواد اضافه کنید. بعد از آن به دلخواه زردچوبه و نمک و فلفل اضافه کنید.

کمی کشک  را با آب رقیق کرده، ‌جوشانده و به بادمجان اضافه کنید . حدود 15 دقیقه بگذارید تا  روی اجاق بپزد و مرتب هم بزنید تا تمام مواد یکدست شود (‌برای آن دسته از افرادی که  خیلی کشک دوست ندارند، در صورت تمایل می توانید کشک را با  بادمجان مخلوط نکنید و جداگانه  کنار بادمجان سرو کنید)‌.

کشک و بادمجانتان حاضر است. نوش جان
>> گورمند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
من
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
۰
۰
خوب بود

نیازمندی ها