روزنامه الجریده کویت:ما کجا و ایران کجا؟!

ایران سردار سلیمانی‌های بسیاری دارد

روزنامه الجریده کویت با اذعان به قدرت بالای نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای عربی، به بررسی نقش فعال مسئولان ایرانی در منطقه جهت حفظ منافع ایران پرداخت و نوشت: امثال سردار سلیمانی ها حاضرند برای کشورشان جان بدهند.
کد خبر: ۶۰۱۸۳۰
ایران سردار سلیمانی‌های بسیاری دارد

این روزنامه امروز با انتشار مقاله ای به قلم  "حسن العیسی" با عنوان «ما کجا و ایران کجا؟» با اشاره به تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و ایران نوشت: مسئولان کشورهای خلیج فارس باید احساس ناراحتی کنند زیرا این تماس نشان دهنده ایجاد روابطی دو طرفه در آینده بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا خواهد بود، بنابراین هم اکنون نگرانی مقامات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را فرا گرفته است زیرا نگهبانی همچون آمریکا از منافع کشورهای خلیج فارس از آنها روی گردان خواهد شد و برای اولویتهای این کشورها اهمیتی قائل نخواهد بود؛ البته در عقب نشینی از حمله نظامی به سوریه نیز این مسئله به خوبی نمایان شده است.

این روزنامه مدعی است: البته هنوز زود است که بگوییم کوههای یخ موجود بر سر راه روابط ایران و آمریکا در حال ذوب شدن است زیرا رژیم اسرائیل در این میان وجود دارد که مهمترین مسئله آن ایران است. البته مشکلات دیگری نیز بر سر راه ایجاد روابط بین تهران و واشنگتن وجود دارد و منافع ایران و آمریکا  را در تعارض قرار می دهد.

این روزنامه در ادامه به قدرت بالای اطلاعاتی و نظامی ایران پرداخته و بعنوان مثالی از قدرت بالای اطلاعاتی ایران به هوشیاری سردار قاسم سلیمانی اشاره کرده و نوشته است: موارد بسیای از هوشیاری اطلاعاتی قاسم سلیمانی وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد. وی با عشق به کشورش این فعالیتها را به اجرا درمی آورد تا از ایران و منافع ملت خود دفاع کرده باشد. اما آنچه هم اکنون اهمیت دارد این است که باید بدانیم که ایران سردار سلیمانی های زیادی دارد، و مقامات ایران به رغم محاصره اقتصادی، هوشیاری و هوشمندی زیادی را در صحنه داشتند.

الجریده در پایان می نویسد: بنابراین ایران تلاش می کند رقیب سرسختی برای بزرگترین و قدرتمندترین کشور جهان باشد، در حالی که کشورهای خلیج فارس را می بینیم که سر در گریبان خود کرده اند و تحرکات محدودی در جهان عربی دارند و کودک این تحرکات را در گاهواره خود نگه داشته اند و رشد نداده اند و زرنگی ایران را ندارند. بنابراین ما کجا و آنها کجا؟!(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
واقعیت همین است،پشتوانه پیروزی تیم دیپلماتیك روحانی مقاومت جانانه مردم در قبال زورگویی ابرقدرتها بوده است كه این سردار رشید نماد آن محسوب میشود و نرمش قهرمانانه نیز با شناخت عمیق از این مسئله بیان شده است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها