از مهر 94، دانش‌آموزان دیرآموز برای تحصیل به مدارس عادی می‌آیند

بر پا به احترام دانش‌آموزان دیرآموز

دانش‌آموزان، رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند و معمولا خانواده‌ها نگران رفتارهای فرزند خود هستند. واقعیت این است که دانش‌آموزان را می‌توان به این صورت دسته‌بندی کرد: خجالتی، شلوغ، ترسو، تنبل، بی‌دقت، کج‌رفتار، پرخاشگر، دیرآموز و ناسازگار.
کد خبر: ۶۰۱۲۷۴
فرزندم جزو کدام گروه از دانش‌آموزان است؟

اما چگونه متوجه شویم فرزند ما جزو کدام دسته از دانش‌آموزان است؟ خجالتی‌ها با صدای آرام صحبت می‌کنند و توانایی تصمیم‌گیری و مقابله با مشکلات آنها پایین است.

آنها معمولا زیاد در جمع صحبت نمی‌کنند. دانش‌آموزان شلوغ افرادی بی‌نظم و بی‌انضباط هستند که بی‌اجازه صحبت می‌کنند و دوستان زیادی دارند و تمایل دارند که در مرکز توجه باشند و بیشتر پرخاشگر و عصبانی هستند و به دیگران اجازه صحبت نمی‌دهند.

دانش‌آموزانی که تنبل هستند از انجام تکالیف خودداری می‌کنند و بندرت برای انجام کارها داوطلب می‌شوند.

دانش‌آموزان ترسو ریسک‌پذیری پایینی دارند و سطح اضطراب و ناآرامی در آنها زیاد است. محافظه‌کار، محتاط و ساکتند و تماس چشمی برقرار نمی‌کنند. دانش‌آموزان بی‌دقت، تکالیف نامنظمی دارند و بیشتر دیر به مدرسه می‌آیند و بدخط هستند. لوازم خود را بارها گم کرده و به لباس پوشیدن خود اهمیت نمی‌دهند.

دانش‌آموز کژرفتار همکلاسی‌های خود را مرتب اذیت می‌کند و اشیای دیگران را بدون اجازه برمی‌دارد و در امتحانات تقلب می‌کند و به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارد و براحتی دروغ می‌گوید.

پرخاشگرها همیشه با همکلاسی‌های خود در حال نزاع و درگیری هستند و با اطرافیان خود سازش ندارند و بیشتر اوقات ناراضی‌اند و آستانه تحملشان پایین است.

دانش‌آموزان کند، گوشه‌گیر هستند و در مباحث گروهی شرکت نمی‌کنند. آنها تمرکز و توجه محدودی دارند و اعتماد به نفس پایینی دارند و پیشرفت تحصیلی آنها کند است و مشکلات عاطفی دارند. ناسازگارها با هیچ فردی سر سازش ندارند.

آنها به درس و تحصیل بی‌علاقه هستند و از حضور در مدرسه و انجام تکالیف مدرسه بیزارند. اگر بتوانیم با اولیای مدرسه رابطه خوبی برقرار کنیم، در نتیجه می‌توانیم شناسایی کنیم که فرزند ما چه ویژگی دارد و جزو کدام دسته است.

نگران هیچ کدام از دسته‌هایی که ذکر کرده‌ایم، نباشید زیرا با استفاده از روش‌های رفتاردرمانی و روش تقویت و پاداش می‌توانید رفتار فرزند خود را تغییر دهید.

دکتر مهرنوش دارینی - روان‌شناس و مشاور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها