قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در تصادفات سال گذشته تهران 5/52 درصد در بیمارستان‌ها، 37درصد در صحنه تصادف و 5/10 درصد نیز حین انتقال یا ترخیص از مراکز درمانی فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۱۱۷۴

به گزارش مهر، علیرضا سلیمانی افزود: عامل 43 درصد تلفات تصادفات رانندگی تهران، خودروهای سواری و عامل 57 درصد تلفات نیز دیگر وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت، کامیون و وانت بوده‌ است.

وی با اشاره به این که کشته‌شدگان تصادفات رانندگی تهران در 14 گروه طبقه‌بندی شده است، اظهار کرد: دارندگان شغل آزاد با 297 نفر، 30 درصد از کشته‌ها را شامل می‌شوند و پس از آن به ترتیب کارگران با 168 نفر، بازنشسته‌ها با 121 نفر و زنان خانه‌دار با 116 نفر در مرتبه‌های بعدی کشته‌شدگان قرار دارند و در مجموع این چهار گروه، 71 درصد کشته‌شدگان تصادفات تهران را تشکیل می‌دهند.

سلیمانی با بیان این که 55 درصد از کسانی که در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند در ساعات روز و 35 درصد نیز در ساعات شب هستند، تصریح کرد: 10 درصد کشته‌شدگان نیز هنگام طلوع و غروب خورشید که معمولا دید کافی وجود ندارد، دچار حادثه می‌شوند.وی با تاکید بر این که به ترتیب مناطق 20، 4، 5 و 15، بیشترین تلفات عابر و به ترتیب مناطق 10، 13و 7کمترین تلفات عابران را دارد، اضافه کرد: میانگین تعداد کشته‌های عابران در هر منطقه تهران 23 نفر است.

سلیمانی با اشاره به این که به ترتیب مناطق 12، 15، 6 و 11 بیشترین تلفات موتورسواران و مناطق 9، 10، یک و 3کمترین تلفات موتورسواران را دارد، عنوان کرد: میانگین تعداد کشته‌های موتورسیکلت‌سوار در هر منطقه تهران چهار نفر است.

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با بررسی کارشناسی علل تصادفات رانندگی در شهر تهران، باید راهکارهای اجرایی به منظور کاهش تعداد، شدت تصادفات و تلفات و خسارات ناشی از آن اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها