معاون سیما در مراسم کلید خوردن سریال «معراجی‌ها»، اثر جدید مسعود ده‌نمکی که شب گذشته - سوم مهر ماه - برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: قرار است یک فیلم سینمایی هم از سریال 30 قسمتی «معراجی‌ها» تهیه شود تا در جشنواره فجر امسال به نمایش درآید.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۵
معاون سیما: مشغول آماده‌سازی برنامه‌های تولیدی شبکه «نسیم» هستیم/ 10 شبکه جدید دیگر در راه است

** شبکه نسیم تا چه‌وقت برنامه‌های تکراری پخش می‌کند؟

علی دارابی در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره اینکه آیا قرار است شبکه نسیم به پخش برنامه‌های تکراری ادامه دهد‌؟ گفت: دو ساعتی که در حال حاضر از این شبکه برنامه پخش می‌شود، آنونس است و در 24 ساعت تکرار می‌شود که 12 ساختار دارد. در حال حاضر شبکه‌های دیگر هم که در دنیا هستند و نمی‌خواهم برای تبلیغ، نام‌شان را ببرم چندین ماه است که برنامه‌هایشان را تبلیغ می‌کنند‌ و آنونسی ساخته‌اند که بخش‌هایی از برنامه‌هایشان را معرفی می‌کنند.

وی افزود: ما در شبکه نسیم قصدمان این است که به بینندگان بگوییم ساختارهایی که داریم چه نوع ساختارهایی است.

دارابی همچنین در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه یعنی آیا برنامه‌های جدیدی در شبکه نسیم تولید خواهند شد؟ پاسخ منفی داد و گفت: این شبکه یک بخش تولید خواهد داشت که اکنون مشغول آماده کردن آنها هستیم و یک بخشی هم در واقع معرفی همان برنامه‌هاست که در حال حاضر در این دو ساعت مشاهده می‌شود و نمونه‌هایش را می‌بینیم.

** 10 شبکه جدید دیگر در راه هستند

معاون سیما در ادامه درباره افتتاح شبکه‌های جدید و همچنین شبکه جدید کوثر گفت: ما حدود 10 شبکه دیگر را در آینده افتتاح خواهیم کرد که یکی از آنها شبکه کوثر است که رویکردش دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است، اما این به معنای این نیست که شبکه‌های دیگر به این موضوعات نمی‌پردازد.

 

او ادامه داد: ما روزانه نزدیک به 50 ساعت در شبکه‌های سیما به بحث سلامت می‌پردازیم. اما یک شبکه سلامت هم داریم. بنابراین حوزه تمحز این شبکه عمدتا بر این موضوع است.

 

معاون سیما خاطرنشان کرد: شبکه‌های فرهنگ و هنر،‌ زیارت‌، اقتصاد‌، خانواده‌ و کودک و نوجوان از جمله شبکه‌هایی هستند که در اولویت‌های ماست و به تدریج که موانع مالی و همچنین مسائل فنی‌شان حل شود، انشاءالله برای افتتاح روی میز سازمان قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: البته این شبکه‌ها بخش عمده‌شان مدیریت بر داشته‌ها است و از چیزی که تولید شده و آرشیوی است باید مدیریت کنیم. ضمن اینکه یک بخشی از آن هم تولیدی است. برای شبکه کوثر نیز تولیدات خوبی شده، به ویژه یکی از محورهای اصلی کار این است که از توانمندی نهادهای دیگر استفاده کند.

 

** در تلاشیم زودتر «نسیم» را رسمی کنیم

 

دارابی ادامه داد: اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم و امیدواریم بعد از اینکه شبکه نسیم که به زودی افتتاح آزمایشی‌اش را پشت سر گذاشت، بتوانیم وارد مرحله افتتاح رسمی شویم،‌ شبکه‌های دیگر هم افتتاح خواهند شد. البته شبکه کوثر نسبت به شبکه‌های دیگری که در دستور کار داریم در حال حاضر در اولویت‌مان قرار دارد که بتوانیم آن را افتتاح کنیم.

 

معاون سیما همچنین بیان کرد: در حال حاضر زمان قطعی افتتاح شبکه کوثر را نمی‌توانم اعلام کنم، چراکه بخشی از مقدمات کارهای فنی و هماهنگی‌های آن باقی مانده است، اما امیدوارم در پاییز این شبکه بتواند کارش را به صورت آزمایشی آغاز کند.

 

** رفتن ضرغامی به مجلس، مشکل بودجه صدا‌وسیما را حل می‌کند؟

 

او همچنین در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کند رفتن رئیس صدا و سیما در هفته آینده به مجلس به حل مشکلات بودجه کمک خواهد شد؟ گفت: این جلسه را خود سازمان درخواست کرده است و قبلا هم در مجلس هفتم که من آن زمان خودم معاون مجلس استان‌ها بودم، چنین درخواستی شد که یک جلسه غیرعلنی بود برای اینکه وضعیت رسانه‌ای داخل و خارج تشریح شود. این درخواست از سوی صدا و سیما بود. امیدواریم که انشاءالله برآیند این جلسه یک همت ویژه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی برای کمک به رسانه باشد.

 

** پخش «سرزمین کهن» از آبان آغاز می‌شود

 

دارابی همچنین درباره مساله کمبود بودجه که در تولید آثار الف ویژه بیشتر دیده می‌شود و اینکه طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده قرار است سریال «سرزمین کهن» و «معمای شاه» همزمان با هم به روی آنتن بروند‌، عنوان کرد: ما در سیاست‌گذاری که از سه سال پیش در سیما انجام دادیم قرار بر این شد که در سال 92 دو سریال الف ویژه را از سیما پخش کنیم. خوشبختانه امیدواریم به وعده‌ای که کردیم بتوانیم عمل کنیم. براساس کنداکتور پخشریال امسال این موضوع را داریم‌. «معمای شاه» از 26 دی پخش می‌شود و «سرزمین کهن» که سابقه تولید بیشتری دارد فاز یک و دو آن اصلاحاتی دارد که کارگردان مشغول رفع آنها است و براساس اطلاعی که به من داده‌اند، از آبان پخش آن شروع می‌شود.

 

** رزومه کارگردانان برای همکاری در سریال‌های الف ویژه بررسی می‌شود

 

دارابی درباره اینکه آیا برای انتخاب کارگردان سریال‌های الف ویژه به رزومه کاری آنها توجه می‌شود یا براساس آشنایی و موارد دیگر انتخاب می‌شوند؟ بیان کرد: ما رزومه کارگردان‌ها، هم در نسل گذشته و هم نسل جدید را بررسی می‌کنیم. طبیعتا حوزه نظارت و ارزیابی‌مان نسبت به عملکرد این افراد نظارت دارد که اگر این کارگردانان حائز رتبه نشوند، کار بعدی به آنها داده نمی‌شود. در حال حاضر از میان کارگردانان نسل جوان آقای شعیبی که «دهلیز» را ساختند برای ما دارند یک سریال را کار می‌کنند و از نسل‌های قبلی هم مثل آقای لطیفی و جوزانی و...مشغول کار هستند.

 

او تاکید کرد: این ارزیابی حتما صورت می‌گیرد و براساس این ارزیابی کار را سفارش می‌دهیم. البته در این میان بعضی‌ها هم کارگردان و هم نویسنده هستند و طبیعتا به همین دلیل این افراد وضعیت دیگری پیدا می‌کنند و چون خودشان مولف هم هستند، اگر نوع کارشان تصویب شود طبیعی است گاهی مشاهده می‌شود که کار بیشتری در سیما تولید می‌کنند.

 

معاون سیما ادامه داد: ما شورای طرح و برنامه داریم که طرح‌ها به آنجا می‌آید و تا کد نگیرد، تولید نمی‌شود. در حال حاضر برای کارهای الف ویژه‌ یک سازوکاری مثل یک رساله دکتری تعریف کرده‌ایم.

 

** برای «معراجی‌ها»ی ده‌نمکی تحقیقات خوبی انجام شده

 

دارابی در پایان درباره سریال «معراجی‌»ها خاطرنشان کرد: معراجی‌ها 30 قسمت است و قرار است یک فیلم سینمایی هم از آن ساخته شود. ما وظیفه نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس‌، تجلیل از ایثارگران اصلی که در حوزه دفاع مقدس بودند را داریم. خوشبختانه در معراجی‌ها تحقیقات خوبی انجام شده و آقای ده‌نمکی کارگردانی کار و سرپرستی نویسندگان را برعهده دارد. آقای رضوی هم تهیه‌کننده «معراجی‌ها» هستند که امیدوارم انشاءالله یکی از بهترین سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی سیما باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
بابا شما به خودتون زحمت دادین همش شبكه فبلم و سریال. یه شبكه موسیقی راه بندازی اینهمه خواننده های مجاز داریم. یه خورده به فكر ما جوونا باشید چرا همه به سمت شبكه های ماهواره ایی میرن یكم تجدید نظر كنید>ممنون

نیازمندی ها