شرکت پایونیر بتازگی از یک سیستم جدید HUD برای خودروها پرده برداشته است. اچ.یو.دی در حقیقت به سیستمی اطلاق می‌‌شود که یکسری اطلاعات را در برابر راننده روی شیشه جلوی خودرو نمایش می‌دهد و او را از چرخاندن سر به سمت پایین یا اطراف بی‌نیاز می‌کند.
کد خبر: ۶۰۰۰۳۱

حال پایونیر با استفاده از یک پروژکتور مخصوص اطلاعات مهم مسیریابی را به گونه‌ای روی شیشه جلوی خودرو آن هم به صورت شناور به نمایش می‌گذارد که احساس حرکت کردن همراه با خودرو را به راننده القامی‌کند.

پروژکتور این سیستم، تصویری به بزرگی یک نمایشگر 30 اینچی پخش می‌کند و با اتصال به تلفن هوشمند اطلاعات مسیریابی و حتی حوادث موجود در راه و نقاط دلخواه را روی نقشه به راننده نمایش می‌دهد.

رابط کاربری این سیستم به گونه‌ای طراحی شده تا به کمترین میزان ممکن حواس راننده را پرت کند. همچنین قابلیت تنظیم روشنایی خود با نور محیط را دارد و حتی در نور مستقیم خورشید نیز می‌توان تصاویر آن را مشاهده کرد. این سیستم در واقع یک واقعیت افزوده است که پایونیر آن را با فناوری‌های تلفن هوشمند گره زده است.

مسیریابی گام به گام، تغییر خط حرکت در بزرگراه‌ها، میزان سرعت، حداکثر سرعت، چراغ قرمز، دوربین کنترل سرعت، ساعت، زمان تقریبی رسیدن به مقصد و مسافت مانده تا مقصد ‌‌همه از مواردی است که این سیستم برای راننده به نمایش درمی‌آورد.

این پروژکتور از طریق درگاه یو.اس.بی به تلفن هوشمند متصل می‌شود و تلفن می‌تواند فرمان‌های صوتی را از طریق بلوتوث روی بلندگوهای خودرو پخش کند. به این ترتیب در حین حرکت خودرو می‌توانید نه تنها مسیر صحیح را به آسانی مشاهده کنید، بلکه اطلاعاتی از قبیل ترافیک زنده، رستوران‌ها، پمپ بنزین و... را روی شیشه جلو داشته باشید تا براحتی بهترین مسیر را انتخاب کنید.

این پیشرفت ها درحالی صورت می گیرد که این روزها خبرهایی از تلاش برای ساخت نمونه های اولیه خودروهای بدون راننده به گوش می رسد . به این ترتیب می توان امیدوار بود تا در آینده ای نزدیک ، کامپیوتر مرکزی خودرو باکمک اطلاعات دریافتی از سرورهای مرکزی ، وظیفه راندن خودرو را برعهده گیرند و راننده ها با اطلاعات به نمایش درآمده در مقابلشان ‌مسیر و مقصد را تعیین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها