افزایش 30 درصدی ترافیک با آغاز سال تحصیلی جدید

مهر آمد...مهر با ترافیک آمد

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور از استقرار 800 دستگاه آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۵۹۹۶۴۰
تمهیدات اورژانس در آغاز سال تحصیلی

به گزارش مهر، آرزو دهقانی اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش ترافیک به خصوص در هفته اول بازگشایی مدارس، و جهت اطمینان خاطر والدین و دانش آموزان و امکان دسترسی سریعتر و سرعت‌ عمل بیشتر نیروهای اورژانس برای ارایه خدمات به حوادث احتمالی، برنامه ریزی ها و سیاستگذاری هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: در این راستا ابلاغیه ای به تمامی مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ارسال گردید که بر اساس این ابلاغیه مقرر شده است طبق روال هر سال طرح استقبال از بازگشایی مدارس در سراسر کشور با استقرار بیش از 800 آمبولانس، موتورلانس  و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور از اول تا هفتم مهر ماه به نحو مطلوب انجام پذیرد.

دهقانی ادامه داد: در جهت کاهش زمان حضور بر بالین مددجویان، بیش از 2000 پرسنل اورژانس 115 و نیروی امدادی در میادین و خیابانهای اصلی شهر مستقر خواهند بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی، شهروندان می توانند به یکی از واحدهای مستقر مراجعه و خدمات اولیه لازم را تا رسیدن به مرکز درمانی دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: جهت تسریع در پذیرش مراجعین به اورژانس بیمارستانها بالاخص دانش آموزان و دانشجویان هماهنگی و برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است. همچنین علاوه بر استقرار واحدهای سیار، تمامی پایگاههای شهری اورژانس نیز در آماده باش کامل خواهند بود.

وی در ادامه به سایر برنامه های اورژانس اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح "بسیج همگانی آموزش کمکهای اولیه در فوریتهای پزشکی"، بیش از 350 هزار نفر از دانش آموزان دوره آموزشی 6 ساعته کمکهای اولیه را به صورت رایگان گذرانده اند که برگزاری این کلاسها به عهده مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سراسر کشور بوده است.

دهقانی گفت: در همین راستا و با توجه به اهمیت فرهنگ سازی دانشی و بینشی، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آمادگی خود را جهت ادامه آموزش کمکهای اولیه در مدارس و مهدهای کودک اعلام می دارد. امید است که با برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر آشناسازی نسل آینده با اورژانس 115 و کمکهای اولیه، بار مالی و جانی ناشی از حوادث کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها