گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و با آهنگسازی تهمورس و سهراب پورناظری همراه با سماع‌گران از نهم تا یازدهم آبان در برج میلاد روی صحنه می‌رود. در این کنسرت سهراب پورناظری در مقام خواننده، اشعار مولانا، هومن ذکایی و رهی معیری را براساس موسیقی معاصر ایرانی و موسیقی تنبور می‌خواند.
کد خبر: ۵۹۸۴۵۲

این کنسرت در 12 پرده با همراهی سماع‌گران اجرا می‌شود. پیش از این در تابستان 1386 گروه شمس همراه سماع‌گران قونیه و نوازندگان خارجی از کشورهای فرانسه و ترکیه به مدت چهار شب در کاخ سعدآباد کنسرت «بزرگداشت سال جهانی مولانا» را برپا کردند. دی‌وی‌دی تصویری این اثر هم سال ٨٩ منتشر شد.

پیش از این قرار بود کنسرت گروه شمس در روزهای هفتم و هشتم شهریور در کاخ نیاوران برگزار شود که به‌دلیل ناهماهنگی‌های به‌وجود آمده از سوی مدیران پیشین سازمان میراث فرهنگی این کنسرت به تعویق افتاد.

در این کنسرت کیخسرو پورناظری (‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظری (آهنگساز، تنبور، تار، بربط)، سهراب پورناظری (خواننده، کمانچه و تنبور)، نجمه تجدد (همخوان)، حسین رضایی‌نیا (دف و سازهای کوبه‌ای)، مهیار طریحی (سنتور)، داریوش آذر (باس) و تنبورنوازان گروه شمس پوریا پورناظری، کاوه گرایلی، ندا خاکی، کیمیا جمشید، خورشید دادبه، نیکناز میرقلمی، علیرضا جوادی و سپند دادبه حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها