تاکنون 116 محیط‌بان در راه حفاظت محیط‌زیست به شهادت رسیده‌اند

تصویب نظام آموزش یگان‌ حفاظت محیط‌زیست کشور

فرمانده یگان حفاظت محیط‌‌زیست از تصویب نظام آموزش یگان حفاظت محیط‌زیست کشور خبر داد و گفت: یکی از مشکلات محیط‌بانان نبود آموزش آنها بود که می‌توان گفت دلیل زندانی شدن 11 محیط‌بان همین مساله است.
کد خبر: ۵۹۸۲۲۳

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خیلدار در مراسم اختتامیه دومین جشنواره محیط‌زیست در آموزه‌های رضوی افزود: با تصویب این نظام آموزشی هر محیط‌بان از بدو خدمتش شش دوره آموزشی می‌بیند که در مجموع 105 روز در طول 30 سال یا به عبارتی 920‌ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: هر محیط‌بان در آغاز کارش در مراکز آموزشی ناجا باید 40 شبانه‌روز آموزش نظامی ببیند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که این دوره‌ها هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از 24 سال این فرد به درجه مربیگری و فرماندهی یگان دست می‌یابد.

خیلدار با بیان این‌که این دوره‌ها شامل دوره عمومی، تخصصی، سرپرست عمومی، سرپرست تخصصی و دوره عالی می‌شود، یادآور شد: هر یک از این دوره‌ها 15 شبانه‌روز یا 120‌ساعت طول می‌کشد که ارتقای درجه هر محیط‌بان منوط به گذراندن آن است.

وی با بیان این‌که دروس تخصصی محیط‌بانان شامل دروس نظامی، محیط‌زیستی و عملیات صحرایی می‌شود، توضیح داد: تاکنون از 350 شهرستان استعلام کردیم تا حکم فرماندهان آنها را بزنیم.وی با بیان این‌که سه سال از عمر تاسیس یگان حفاظت محیط‌زیست می‌گذرد، خاطرنشان کرد: در تصویب این یگان ساختار ده هزار نفری آن مصوب شد، اما به دلیل نبود اعتبارات تعداد نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست به 7400 نفر رسید و امیدواریم با تلاش‌های دکتر ابتکار بتوانیم نیروها را به آنچه پیش‌بینی شده برسانیم.

شهادت 116 محیط‌بان در راه حفاظت محیط‌زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد: تاکنون 116 محیط‌بان در راه حفاظت محیط‌زیست به شهادت رسیده‌اند، اما برخی از این افراد طبق قوانین و مقررات شهید محسوب نشده و از مزایای ایثارگران بهره‌مند نمی‌شوند.

خیلدار تصریح کرد: از آنجا که این افراد جان خود را در راه حفاظت محیط‌زیست از دست داده‌اند، از نظر ما شهید محسوب می‌شوند که به همین منظور تلاش می‌کنیم با ایجاد امور ایثارگران در ساختار یگان حفاظت محیط‌زیست از خانواده‌های این افراد حمایت کنیم.وی ادامه داد: به عنوان مثال، سال 90 سرباز امید پارسا در منطقه حفاظت شده فندق‌لو هنگام فصل مستی گوزن‌ها به منطقه رفته و توسط این حیوان کشته شد. وی گر چه از نظر قانون شهید محسوب نشده، اما جان خود را در راه حفاظت محیط‌زیست از دست داده است.وی پوشش کامل بیمه محیط‌بانان را مهم‌ترین دغدغه آنها دانست و تصریح کرد:‌ در پی آن هستیم که پوشش بیمه عمر و حوادث و بیمه مسئولیت حرفه‌ای کارکنان را ارتقا دهیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ابراز کرد: در گذشته مبلغ بیمه عمر محیط‌بانان حداکثر 25 میلیون تومان بود که تلاش می‌کنیم آن را به حداقل 50 میلیون تومان افزایش دهیم تا از‌این‌پس محیط‌بانان از این لحاظ دغدغه‌ای نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها