دبیر اتحادیه چایکاران از اعلام وصول طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای در اولین جلسه مجلس خبرداد.
کد خبر: ۵۹۸۲۲۱

نصرت رمضانی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: براساس اسناد و مدارکی که ارائه شده است، سازمان چای کشور به کارخانجات پنج میلیارد تومان بابت پرداخت حوالجات سال گذشته و در حدود ۱۲ میلیارد تومان بابت حوالجات امسال بدهکار است، همچنین چایکاران براساس قیمت‌های چای درجه یک کیلویی ۹۰۰ تومان و درجه ۲ کیلویی ۵۰۰ تومان، ۱۵ میلیارد تومان از سازمان چای به اضافه میزان مابه التفاوت قیمت جدید طلبکار هستند.

وی افزود: سازمان چای به این بهانه که کارخانجات باید مطالبات چایکاران را پرداخت کنند، در پرداخت مطالبات چایکاران کوتاهی می‌کند در حالی که می‌توانست از محل فروش حوالجات کارخانه‌ها پول چایکاران را پرداخت کند.

رمضانی تاکید کرد: دعوای سازمان چای و کارخانجات به چایکاران مرتبط نیست و سازمان چای که خریدار برگ سبز چایکاران بوده است،‌ باید مطالبات چایکاران را پرداخت، سپس با کارخانجات هر گونه که مایل بود تسویه می‌کرد.دبیر اتحادیه چایکاران افزود: برای جبران خسارت‌های وارده به چایکاران 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

دبیر اتحادیه چایکاران در پایان خاطرنشان کرد: برداشت چین دوم برگ سبز هم به پایان رسیده است و تاکنون سازمان چای ۷۰ هزارتن برگ سبز حاصل از چین دوم را از کشاورزان خریداری کرده که ۴۰ هزارتن آن درجه ۱ و ۳۰ هزارتن آن درجه ۲ بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها