رئیس‌جمهور با گلایه از برخی افراد که از تلاش‌های سپاه پاسداران در عرصه اقتصادی انتقاد می‌کنند از سپاه خواست با استفاده از توان بالا، نیروی انسانی و تجهیزاتی که در اختیار دارد در جهت خلق حماسه اقتصادی و اجرای طرح‌های بزرگ به دولت کمک کند.
کد خبر: ۵۹۷۸۲۸

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که دیروز در بیستمین همایش سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صحبت می‌کرد، گفت: سپاه امروز باید پروژه‌های بسیار مهمی که بخش خصوصی توانایی انجام آن را ندارد، برعهده بگیرد و در چند پروژه بزرگ ملی وارد عرصه شود و البته افتخار آن هم متعلق به سپاه خواهد بود.

روحانی ادامه داد: سپاه پاسداران در بخش‌های مختلف بویژه در بخش‌های اقتصادی می‌تواند به عنوان یک نیروی مکمل برای دستگاه‌های مختلف کشور ایفای نقش کند و هر جا لازم باشد وارد عمل شود.وی با بیان این که سپاه پاسداران شرایط کشور و دولت را بخوبی می‌داند و شایعاتی را که درباره سپاه پاسداران مطرح می‌شود را اصلا قبول ندارم، اظهار کرد: این که گاهی اوقات گفته می‌شود سپاه می‌خواهد خود را رقیب مردم قرار دهد، نادرست است.

روحانی با توضیح شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: در چنین شرایطی سپاه پاسداران باید آستین‌ها را بالا بزند و بخشی از بار دولت را برای خدمت به مردم و نظام به دوش کشد.

رئیس‌جمهور همچنین خواستار ورود سپاه پاسداران به عرصه مبارزه با قاچاق کالا به کشور شد و گفت: قاچاق کالا بلای جان اقتصاد ماست.

روحانی با بیان این که امروز شرایط به گونه‌ای است که سپاه باید کمک کند تا جلوی قاچاق کالا گرفته شود، افزود: تا زمانی که قاچاق کالاوجود دارد، تولید شکل واقعی خود را به خود نخواهد گرفت.

وی گفت: به عنوان رئیس‌جمهور از سپاه پاسداران می‌خواهم که در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و مبارزه با قاچاق کالا وارد عمل شود و مردم مطمئنا آثار مطلوب آن را خواهند دید.

روحانی تاکید کرد: ما کاملا امیدواریم که با یاری خداوند و تلاش شبانه‌روزی و همکاری بین همه دستگاه‌ها بر تمام مشکلات غلبه خواهیم کرد و با همکاری و کمک سپاه پاسداران می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را در هم شکسته و حماسه اقتصادی را بیافرینیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش با اشاره به توانمندی‌ها​ی بالای سپاه پاسداران، سرمایه اجتماعی و برخورداری از حمایت‌های مردمی را یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های سپاه برشمرد.

وی با بیان این که سرمایه اجتماعی سپاه پاسداران همان اعتماد مردم به این نیروی مسلح و مقتدر است و این یعنی همان چیزی که امام (ره) بر آن تاکید کردند، گفت: امام راحل تاکید داشتند که نیروهای مسلح باید از بازی‌هـــای سیاسی به دور باشند.

روحانی افزود: سپاه پاسداران ما جایگاهی فراتر از جریانات سیاسی دارد و نمی‌توان آن را در کنار یا داخل جریانات سیاسی دید. سپاه در جایگاهی برتر و بالاتر از جریانات سیاسی ایستاده و جایگاه آن، جایگاه کل ملت است.

وی تصریح کرد: امام (ره) معتقد بود نیروهای مسلح باید سیاست را خوب بفهمند و خوب درک کنند، اما وارد بازی‌های سیاسی نشوند و از همان روزهای اول این راه را نشان دادند

زیرا سپاه پاسداران باید به کل ملت ایران تعلق داشته باشد و اگر خدای نخواسته روزی حادثه پیش بیاید، سپاه است که باید همه آحاد مردم را اعم از اکثریت و اقلیت زیر یک پرچم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جمع کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که سپاه پاسداران باید دژ مستحکم و پناه همه مردم باشد، گفت: تمام مردم ایران وقتی یک پاسدار را می‌بینند باید احساس امنیت و آرامش کنند و او را دژ مستحکم دفاع از حقوق خود بدانند.

با تمام توان به دنبال جلوگیری از وقوع جنگ در سوریه هستیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که با تمام توان به دنبال جلوگیری از وقوع جنگ علیه سوریه هستیم، گفت: کشورها و ملت‌های منطقه در مساله سوریه بی‌تفاوت نخواهند بود و جمهوری اسلامی ایران نیز در این مساله سرنوشت‌ساز هرگز بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود. روحانی در خصوص مسائل منطقه و سوریه افزود: امروز اشتباه غرب این است که فکر می‌کند ایران به دنبال یافتن فرصتی برای سلطه نظامی بر منطقه است.

روحانی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلطه نظامی در منطقه نیست، تصریح کرد: اگر امروز در منطقه قدرت برتر هستیم، به دلیل سلطه گفتمانی ما در منطقه است. وی درباره نقش موثر سپاه پاسداران در برقراری و حفظ صلح و ثبات در منطقه نیز گفت: سپاه پاسداران، سپاه جنگ در منطقه نیست، بلکه سپاه صلح و امنیت است و اگر غرب دست از توطئه در منطقه بردارد، سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهند در منطقه سلطه نظامی داشته باشند.

رئیس‌جمهور، گفتمان جمهوری اسلامی ایران را مردم‌سالاری، ثبات، وحدت و برادری توصیف کرد و گفت: گفتمان ما مبارزه با تروریسم در کل منطقه بوده و ایران از قربانیان اصلی تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی است.

روحانی دولت‌هایی را که در برخی کشورهای منطقه حضور نظامی دارند مهمانان ناخوانده خواند و خطاب به آنها گفت: اگر شما منطقه را ترک کنید خواهید دید منطقه ما گلستان خواهد شد.

وی افزود: دست از منطقه ما و دست از ایران‌هراسی بردارید. ما نیازی به مداخله در منطقه نداریم؛ فریاد ما فریاد مردم‌سالاری است و اگر در کشوری مثل مصر مردم‌سالاری دینی حاکم می‌شود و غرب آن را برنمی‌تابد، این خود شهروندان مصری هستند که چنین تصمیمی گرفته‌اند و این مساله ارتباطی به ما ندارد.

روحانی اظهار کرد: ما در سوریه، عراق و در همه جا و همچنین در فلسطین، موافق رای و نظر مردم هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تمام تلاش ما برای ثبات و آرامش در سوریه است و اگر شهروندان سوری به هر کسی برای اداره کشورشان رای بدهند ما با آن موافق خواهیم بود.

شناخت تهدید گام نخست مبارزه با توطئه‌ها

رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خنثی کردن توطئه‌ها اظهار کرد: اهل تعارف نیستم و از عمق دل می‌گویم نیرویی که امروز در صف اول در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده و باید هم بایستد، سپاه پاسداران است.

وی با اشاره به اوضاع کلی منطقه و حساسیت موضوع سوریه گفت: اگر در میان تهدیدهای گوناگونی که در اطراف ما وجود دارد دچار خطا شویم، این خطا بسیار خطرناک خواهد بود.

روحانی با بیان این که سوریه در یک مقطع بسیار حساس قرار گرفته است، تصریح کرد: خوب می‌دانیم که دعواها بر سر یک فرد یا یک رئیس‌جمهور یا روی کار آمدن یک طایفه خاص در سوریه نیست؛ مساله بالاتر از این حرف‌هاست و کاملا روشن است که غرب برای کل منطقه ما برنامه دارد و منطقه را به شکل کنونی آن نمی‌پسندد. رئیس‌جمهور شرایط منطقه را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: آنچه در لیبی، تونس، مصر، یمن و بحرین اتفاق افتاده حلقه‌هایی از یک جریان واحد برای تاثیرگذاری در منطقه و تضعیف خطوط مقاومت است. روحانی طرح موضوع سلاح شیمیایی از سوی غربی‌ها را بهانه‌ای برای توجیه اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه دانست و افزود: البته نظر جمهوری اسلامی در این خصوص همواره روشن بوده است و با هرگونه سلاح کشتار جمعی و شیمیایی مخالفیم و تلاش ما برای ایجاد ثبات و آرامش و پیشگیری از وقوع جنگ در سوریه است.

معیشت مردم، هدف اول توطئه‌های دشمن است

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که توطئه اول علیه جمهوری اسلامی کدام است، گفت: دشمن در اولویت نخست خود معیشت مردم را هدف قرار داده و تمام تحریم‌ها به بهانه‌های واهی برای تضعیف اوضاع معیشتی مردم است.

وی با بیان این که موضوع هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران است، افزود: غربی‌ها هم بخوبی می‌دانند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و بالاترین گواه آن نیز فتوایی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن تولید، آزمایش، انباشت و استفاده از سلاح هسته‌ای صادر کرده‌اند. رئیس قوه مجریه افزود: وقتی تحریم‌ها به سمت تحریم نفت و تحریم‌های بانکی می‌رود، کاملا واضح است که تحریم‌کنندگان معیشت مردم را نشانه رفته‌اند و حتی برای ورود کشتی‌های حامل گندم به ایران هم مانع‌تراشی می‌کنند. روحانی با بیان این که پشت این فشارهای اقتصادی، فشارهای سیاسی نهفته است، تصریح کرد: هدف از این فشارها در نهایت این است که مردم را از نظام ناامید کنند؛ اما با وجود همه فشارها و تبلیغات دشمنان شاهد هوشمندی مردم ایران بویژه در انتخابات اخیر بودیم؛ انتخاباتی که نه‌تنها دشمنان، بلکه دوستان هم تصور نمی‌کردند با آن شکوه و حضور گسترده مردم و در آرامش کامل برگزار شود.

انتخابات 24 خرداد نخستین ضربه به دشمن در حماسه سیاسی بود

رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات بیست‌وچهارم خرداد امسال گفت: ملت ایران با خلق حماسه سیاسی در این انتخابات ضربه سنگینی به دشمن وارد کرد و ضربه سنگین بعدی ملت ایران به دشمن در شکل‌گیری حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد.

روحانی خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی با حضور و هوشمندی مردم محقق شد و حماسه اقتصادی نیز با همین حضور و هوشمندی شکل خواهد گرفت. رئیس‌جمهور گفت: سپاه پاسداران یک ارتش یا یک نیروی نظامی از جنس آنچه در سایر کشورها وجود دارد نیست و تشکیل آن برای حراست از انقلاب اسلامی بود که دارای دو سرمایه ویژه معنوی و اجتماعی است. وی با بیان این که اگر سپاه پاسداران دارای سرمایه انسانی یا برخوردار از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای نظامی است، این امکانات در دیگر نیروهای مسلح سایر کشورها هم وجود دارد، افزود: وجه تمایز میان سپاه پاسداران و نیروهای مسلح سایر کشورها وجود سرمایه‌های ارزشمند معنوی و اجتماعی در سپاه است.

فرمانده سپاه: برای کمک به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم آماده‌ایم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به مطالبه رئیس‌جمهور از سپاه گفت: سپاه آمادگی انجام هر اقدامی را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دارد.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم دیروز اظهار کرد: امسال به‌ برکت تدبیر رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گرفت که حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم محقق شد و حماسه اقتصادی باید تحقق یابد.فرمانده کل سپاه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌مانند رئیس‌جمهور محترم و مسئولان نظام با توجه به نگرانی‌هایی که برای مردم و نظام وجود دارد، آمادگی کمک به دولت در عرصه‌های اقتصادی و بویژه عرصه سازندگی را که در توان سپاه است، دارد.سرلشکر جعفری طرح‌‌های اقتصادی سپاه را مربوط به طرح‌‌های ملی دانست و اظهار کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های خاصی است که پیمانکاران دیگر قادر به انجام آن نباشند که در این صورت سپاه این طرح ها را به سرانجام می‌رساند.فرمانده کل سپاه با اعلام آمادگی کامل سپاه برای حضور در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با فراهم شدن سازوکار مشخص و تصویب این مأموریت برای سپاه پاسداران، آمادگی ورود و ایفای نقش در این عرصه وجود دارد.سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شکست طرح حمله نظامی دشمنان به سوریه، تازه‌ترین مورد ناکامی آنان در مقابل انقلاب اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها