اولین شکست خوزه مورینیو، اولین گل گرت بیل و اولین پاس گل مسوت اوزیل

شب پرهیاهوی فوتبال اروپا

شهرآورد ایتالیا مساوی شد، بارسلونا در دقیقه 94 گل پیروزی را زد، گرت بیل برای نخستین بار با پیراهن رئال‌مادرید گلزنی کرد، آرسنال با درخشش ستاره جدیدش مسوت اوزیل ساندرلند را شکست داد، بورسیادورتموند شش گل به هامبورگ زد و چلسی هم با خوزه مورینیو طعم تلخ نخستین شکست فصل را چشید. همه این اتفاق‌ها در کمتر از چند ساعت افتاد تا فوتبال اروپا یکشنبه شب پرهیاهویی سپری کند.
کد خبر: ۵۹۷۵۰۸

در حساس‌ترین بازی هفته اینتر و یوونتوس در جوزه‌په مه‌آتسا امتیازها را تقسیم کردند. این بازی دو گل داشت که در کمتر از دو دقیقه به ثمر رسید. ایکاردی در دقیقه 73 برای اینتر گل زد و ویدال هم در دقیقه 75 کار را به تساوی کشاند. جالب آن‌که هم سرمربی اینتر، والتر ماتزاری و هم سرمربی یووه، آنتونیو کونته در پایان بازی از نتیجه ابراز رضایت کردند. شنبه شب میلان هم در خانه تورینو با تساوی 2 بر 2 متوقف شد تا نتواند فاصله خود را با دو مدعی دیگر کم کند.

اما قبل از آن‌که شهرآورد ایتالیا همه نگاه‌ها را متوجه خود کند در انگلیس، مدعیان حال و هوای متفاوتی را تجربه کردند. چلسی که تا قبل از هفته چهارم، یکی از سه تیم بدون باخت بود، در حضور 36 هزار تماشاگر گودیسن پارک با یک گل مغلوب اورتون شد.این درحالی بود که در ساندرلند، آرسنالی‌ها با درخشش مسوت اوزیل، پیروزی پرگل 3 بر یک را جشن گرفتند. خرید تازه آرسن ونگر در این بازی گل نزد، اما دو بار پاس گل داد تا موثرترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

در آلمان هم همه نتایج تحت تاثیر پیروزی پرگل بورسیا دورتموند مقابل هامبورگ قرار گرفت. بعد از پیروزی 2بر صفر بایرن‌مونیخ مقابل هانوفر، دورتموند باید هامبورگ را می‌برد تا دوباره صدرنشین شود. آنها این کار را در حضور 80 هزار تماشاگر با زدن شش گل به خوبی انجام دادند. این بازی تا دقیقه 65 با تساوی 2بر2 در جریان بود، اما دورتموندی‌ها در کمتر از 15 دقیقه چهار بار دروازه هامبورگ را باز کردند تا نتیجه غیرمنتظره 6 بر 2 رقم بخورد. بازی‌های شنبه شب با پیروزی بارسلونا در آخرین ثانیه‌ها و توقف رئال‌مادرید در شب گلزنی گرت بیل به پایان رسید. بارسا که تا ده دقیقه پایانی با دو گل مسی و آلوز از سویا پیش بود در دقایق 80 و 90 گل خورد تا این برتری را از دست بدهد، اما این پایان کار نبود؛ چراکه مسی با پاس خود زمینه‌ساز گلزنی الکسیس سانچز در دقیقه 94 شد. آنچه در این بازی بیش از پیش به چشم آمد همکاری مسی و نیمار، دو فوق ستاره تیم بارسلونا بود، به‌طوری که مارتینو، سرمربی بارسا اعتراف کرد از این همکاری به هیجان آمده است.

بعد از این بازی نوبت به جدال ویارئال و رئال‌مادرید در المادریگال رسید. اتفاق مهم این بازی گلزنی گرت بیل، گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال بود. رئال یک بار هم توسط رونالدو به گل رسید، اما این بازی در نهایت با تساوی به پایان رسید تا رئال دو امتیاز از تیم‌های صدرنشین اتلتیکو مادرید و بارسلونا عقب بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها