قتل تازه داماد 3 ماه پس از عروسی

بخشش نوعروس پای چوبه دار

نوعروس جوان وقتی طناب دار بر گردنش گره خورد تصور نمی کرد مادر شوهرش به او زندگی دوباره ببخشد.
کد خبر: ۵۹۵۱۲۰
بخشش نوعروس پای چوبه دار

سوگند سه ماه بعد از عروسی همسرش را با ضربه کارد از پا درآورد. نوعروس که از این جنایت ترسیده بود، از خانه خارج و با داد و فریاد از اهالی کمک خواست. ماموران بلافاصله به آنجا رفتند. هرچند اورژانس نیز در محل حضور یافته بود، تکنسین ها اعلام کردند این مرد لحظاتی بعد از زخمی شدن جان باخته است.

به دستور بازپرس پرونده جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و «سوگند»، همسر مقتول برای بازجویی به پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی در همان بازجویی های اولیه گفت شوهرش با ضربه چاقوی وی زخمی شده است. «سوگند» در مراحل مختلف تحقیقات به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی بیان کرده است.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در این جلسه مادر مقتول برای عروسش تقاضای قصاص کرد و گفت: پسرم بی گناه کشته شده و من حاضر نیستم از خون او بگذرم. پسرم جوان بود و می توانست زندگی خوبی داشته باشد.

در ادامه سوگند در جایگاه قرار گرفت تا در مورد اتهام قتل عمدی از خود دفاع کند. وی گفت: قبول دارم چاقو به دست من وارد بدن شوهرم شد اما من قصد کشتن او را نداشتم. من و شوهرم حمید تازه با هم ازدواج کرده بودیم البته مدت طولانی با هم نامزد بودیم. از همان روزهای اول نامزدی حمید با من بدرفتاری می کرد. او چندین بار در دوران نامزدی مرا زد. با این حال تحمل می کردم، همه به من می گفتند این بدرفتاری ها به دلیل این است که شما زیر یک سقف زندگی نمی کنید اگر عروسی کنید همه چیز درست می شود. من هم به این امید مشکلات را تحمل می کردم.

وی گفت: متاسفانه زندگی ما آن طور که پیش بینی می شد، نبود و روابط ما حتی بعد از ازدواج هم اصلاح نشد و حمید همچنان با من بدرفتاری می کرد. رفتارهای عصبی او تا حدی بود که مرا کتک می زد. روز حادثه صبح از خواب بیدار شدم. چند روزی بود که با حمید مشکل داشتم. زمانی که من از رختخواب بیرون آمدم باز هم مطابق معمول حمید بهانه گرفت و دوباره با هم درگیر شدیم. حمید به شدت مرا کتک زد من هم به شدت خشمگین بودم و به دنبال راه دفاعی از خودم می گشتم. زمانی که حمید مرا به سمت آشپزخانه هل داد به کابینتی که چاقو ها روی آن قرار داشت برخورد کردم و در یک لحظه تصمیم گرفتم چاقو را بردارم و با آن شوهرم را تهدید کنم تا از ضرباتی که به من می زد، جلوگیری کنم. چاقو را رو به روی خودم گرفتم تا به «حمید» بگویم دیگر به من نزدیک نشود اما او جلو آمد تا دوباره مرا بزند و یک دفعه چاقو که تیغه اش رو به او بود وارد بدنش شد.

نوعروس متهم به قتل افزود: قسم می خورم قصد کشتن شوهرم را نداشتم و زمانی که او زخمی شد، من با داد و فریاد از همسایه ها کمک خواستم تا او را از مرگ نجات دهم. با اینکه من و حمید با هم اختلاف داشتیم، او را دوست داشتم و راضی به مرگش نبودم. ضمن اینکه ما قبلاً بارها و بارها با هم درگیر شده بودیم اما هیچ وقت کار به اینجا کشیده نشده بود و ما این طور رو درروی هم قرار نگرفته بودیم.

وی در آخرین دفاعیات خود گفت؛ باز هم می گویم قصد نداشتم شوهرم را بکشم و من چاقو را به بدن او فرو نکردم بلکه حمید به سمت من آمد و زمانی که می خواست با من درگیر شود، چاقو به بدن او اصابت کرد.

بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رای پرونده وارد شور شده و سوگند را به قصاص محکوم کردند.

در ادامه حکم نیز در شعبه 27 دیوان عالی کشور تائید شد. با استیذان حکم از سوی رئیس قوه قضائیه ، «سوگند» 12 تیر امسال پای چوبه دار رفت که در آخرین لحظات مادر مقتول حاضر به بخشش عروسش شد.

صبح امروز جلسه محاکمه برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در این جلسه «سوگند» اظهار کرد: سه ماه پس از عروسی این قتل رخ داد. حمید بیکار بود و سرکار نمی رفت. پدرم برایش کاری پیدا کرده بود و حاضر نبود به آنجا هم برود. ما از قبل از ازدواج اختلاف داشتیم اما به دلیل اینکه «حمید»، انتخاب خودم بود نمی توانستم اعتراضی بکنم. روز حادثه هم قصد کشتن او را نداشتم.

در ادامه قضات دادگاه با توجه به ابهام در رضایت پدر مقتول جلسه را تجدید وقت کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
ق سواد كوه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
گذشت كنند، خداوند از آنها راضی و خشنود كند. مادر شوهرش كار خدا پسندانه ای كرده اند.
باران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
قابل توجه كارشناسانی كه مدام می خواهند به هر قیمتی جوانان ازدواج كنند، ببینید بیكاری چه بلایی بر سر بنیان خانواده ها می آورد.
نازنین
United Kingdom
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
مادشوهرش زندگی دوباره بهش هدیه كرد در حقش مادری كرد انشاالله جواب خوبی مادرشوهرش رو با خوبی بدهدباید جای دختر رو برای مادرشوهرش پر كند
الینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
هزاران آفرین به مادری كه گذشت كرد اجرش با خداوند انشاالله خداوند هم برای اوگذشت میكند
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
شما كه در دوران نامزدی با هم مشكل داشتید، نباید خانواده ها اجازه می دادند كاربه اینجا بكشه . مگه آدم جندبار فرصت زندگی دارد؟
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
علت بیشتر ازدواجهایی كه منجر به طلاق و یا جرم می گردد مشكل اقتصادی است،برخلاف این كه بیشتر جوانها آن را نادیده می گیرند و به گفته بزرگترها تو ازدواج كن خدا كمك میكنه ولی خیلی اوقات موجب شر، جرم، قتل و ..... می گردد . پس باید فكری به حال مشكلات اقتصادی و بیكاری و كمبود درآمد در این مملكت كرد .
س
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
۰
۰
شاید هم تقصیری نداشته بیچاره

نیازمندی ها