معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری از مودیان مالیاتی در حوزه مالیات بر ارث خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۹۶۳
انهدام باند کلاهبرداری مالیاتی در شمال تهران

به گزارش ایسنا، سرهنگ اندرز چمنی در این باره گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز کارمندان بخش مالیات بر ارث اداره امور مالیاتی منطقه شمال تهران، پرونده‌ای تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد کارمندان بخش مالیات بر ارث با گران‌نمایی، سخت و دشوار جلوه‌دادن انجام مراحل اخذ مفاصاحساب، از مودیان کلاهبرداری می‌کردند.

وی با بیان این که بررسی‌ها نشان داد رئیس گروه بخش مالیات بر ارث اداره امور مالیاتی منطقه شمال تهران با همدستی تعدادی از کارمندان خود به این بهانه که با پرداخت مبلغی کمتر از مالیات بر ارث برگه تسویه حساب مالیاتی را به مودیان تحویل خواهد داد، تصریح کرد: این گران‌نمایی در حالی اتفاق می‌افتاد که در برخی موارد مالیاتی که بر ارث تعلق می‌گرفت، بسیار کمتر از مبلغی بود که این افراد به عنوان «کار چاق‌کن» از مودیان می‌گرفتند و به جای آن که پول به حساب دولت واریز شود، این پول به صورت نقدی از افراد دریافت می‌شد.

چمنی با اشاره به این که نتایج بررسی‌ها مشخص کرد که در برخی پرونده‌ها که مودیان برای پیگیری امور مالیاتی‌شان از وکیل استفاده می‌کردند، وکیل نیز با کارمندان در این حوزه مالیاتی هماهنگ بود، گفت: کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری افراد دخیل در این پرونده آغاز کردند و سرانجام با دستگیری نفرات اصلی در واحد ارث، ده‌ها نفر به پلیس احضار شدند و به این ترتیب جرم نفرات اصلی پرونده به اثبات رسید.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: سرکرده اصلی این باند پس از اطلاع از تحقیقات پلیس، همراه خانواده‌اش به مالزی فرار کرده بود، که این فرد پس از یک سال و نیم به ایران بازگشته بود که دستگیر شد.

وی درباره ارزش ریالی این پرونده،‌ یادآور شد: نکته قابل تامل در این پرونده این است که اعضای این باند گردش مالی را در حساب‌های افراد غیر نگه می‌داشتند؛ به گونه‌ای که اعضای باند از کارمندان نیز استفاده کرده و پول‌هایی که به صورت غیرقانونی برای دریافت برگه تسویه حساب مالیاتی از مودیان دریافت می‌شد، به حساب کارمندان زیرمجموعه واریز و پس از آن میان اعضای دیگر باند توزیع می‌شد.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا افزود: با ردزنی‌های انجام شده، در حساب نفر اصلی این پرونده 5‌/‌3 میلیارد تومان پول بود که این مبلغ غیر از پول‌هایی بود که برای خرید مسکن و دیگر اقلام هزینه کرده است.

وی با بیان این که نبود نظارت کافی در شعبه‌ها و بخش‌های مالیاتی موجب رشد چنین پرونده‌هایی می‌شود، گفت: بی‌اطلاعی مردم از قوانین و مقررات مالیاتی نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
اینجانب كارمند سازمان مالیاتی میباشم علت اصلی این مسئله در حمایت مسئولین سازمان مالیاتی از افراد خاطی وهمچنین باندبازی حاكم بر سازمان مالیاتی میباشد بایستی اقای طیب نیا وزیر جدیدمحترم هرچه سریعتر ریس كل سازمان مالیاتی را كه آشنا به سیستم مالیاتی بوده انتخاب و هرچه سریع تر باندهای موجود در ادارات مالیاتی كه از حمایت مسئولین رده بالا برخوردار می باشند متلاشی كند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها