مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور گفت: قیمت انواع فراورده‌های گوشتی تا پایان امسال افزایش نخواهد یافت.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۷

سید محمد موسوی افزود: علی رغم بالارفتن هزینه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی تولیدکنندگان این فرآورده‌ها با کم کردن حاشیه سود خود تمام تلاش‌ها را جهت ثابت نگه‌داشتن قیمت این محصولات تا پایان سال جاری به کار بستند. 

به گزارش جام جم سرا به نقل از روزنامه حمایت- مدیر عامل شرکت تعاوی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی گفت: متاسفانه به دلیل وجود دلال‌ها در سیستم واردات گوشت مصرفی صنعت فرآورده‌های گوشتی و نیز اعمال برخی سیاست‌های غیر کار‌شناسی شده هم اکنون یک کیلو گوشت وارداتی به نرخ ۱۲ هزار تومان از طرف‌های خارجی خریداری می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته تصمیم گیری برای صنعت فرآورده‌های گوشتی با نظر عوامل پشت پرده در بدنه وزارت صنعت، معدن، تجارت به وسیله شبه دولتی‌ها و دلال‌ها رقم خورده و به تولیدکنندگان تحمیل شده اظهار داشت: تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی در سراسر کشور خواستار تشکیل یک کمیسیون مشترک برای بررسی مشکلات واردات و تامین گوشت مورد مصرف این صنعت با حضور کار‌شناسان وزارتخانه‌های مرتبط با امر تولید و تجارت و نیز نمایندگان تشکل‌های خصوصی و نیز تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی هستند. 
وی ادامه داد: با تشکیل این کمیسیون می‌توان علاوه بر شفاف سازی وضعیت تولید فرآورده‌های گوشتی، زمینه کوتاه کردن دست واسطه‌ها، شبه دولتی‌ها و نیز رانت خواران را که عامل موثر در افزایش قیمت گوشت داخلی و نیز وارداتی هستند را فراهم کرد. موسوی با اشاره به اینکه این صنعت ۳۰ الی ۴۰ درصد از گوشت مورد نیاز خود را از کشورهای هند و برزیل وارد می‌کند اظهار داشت: هم اکنون ۳۰۰ واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی در کشور فعال هستند که برای ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ هزار نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کردند. 
وی ادامه داد: این در حالی است که ۳ میلیون نفر در کشور از طریق صنعت فرآورده‌های گوشتی امرار معاش می‌کنند. 
مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان با بیان اینکه میانگین مصرف فرآورده‌های گوشتی اعم از برگر‌ها، سوسیس و کالباس از ۳۰۰ گرم در سال ۶۰ به ۶. ۵ کیلو در سال ۹۲ رسیده است، اظهار داشت: مصرف یک وعده فرآورده‌های گوشتی نسبت به یک وعده غذای سنتی ۴۰ درصد ارزان‌تر است. 
موسوی با اشاره به گستردگی صنعت فرآورده‌های گوشتی در کشور گفت: تولیدکنندگان این فرآورده‌ها از دولت یازدهم می‌خواهند ضمن رسیدگی به وضعیت نابسامان تولید فرآورده‌های گوشتی در کشور علاوه بر فراهم کردن زمینه تولید بیشتر امکان صادرات این محصولات را به بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای همجوار ایران فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها