مشکلات مالی فدراسیون و هزینه بالای اعزام به ساحل عاج، باعث این تصمیم شد

انصراف تیم ملی تکواندو از جام جهانی

رقابت‌های جام جهانی تکواندو در شرایطی آذرماه در ساحل عاج برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان به دلایلی از جمله بدهکاری میلیاردی، قید شرکت در این رقابت‌ها را زده است.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۲

تیم ملی تکواندوی ایران در حالی از حضور در ساحل عاج انصراف داده است که همواره یک پای ثابت رقابت‌های جام جهانی (تیم به تیم) این رشته بوده و در دوره گذشته این رقابت‌ها نیز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در این باره حسن ذوالقدر، دبیر فدراسیون تکواندو به جام‌جم گفت: عوامل متعددی در اتخاذ این تصمیم دخیل بود که یکی از آنها مشکلات مالی بود. اکنون فدراسیون تکواندو حدود یک میلیارد تومان بدهکار است و مسافت زیاد تا ساحل عاج و هزینه بالای اعزام تیم به این کشور طبیعتا بار مالی مضاعفی بر فدراسیون تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر رقابت‌های جام جهانی شامل جوایز بهترین‌های سال ورزش کشور نمی‌شود و ورزشکارانمان نیز انگیزه چندانی برای حضور در این رقابت‌ها نخواهند داشت. ضمن این‌که به لحاظ فنی در فاصله زمانی کم با جام جهانی، بازی‌های موسوم به المپیک هنرهای رزمی در روسیه برگزار می‌شود و فدراسیون ترجیح می‌دهد در این رقابت‌ها به دنبال دستاورد فنی باشد.

دبیر فدراسیون تکواندو در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت در جام جهانی نمی‌تواند رده‌بندی جهانی تکواندوکاران ایران را به خطر بیندازد، گفت: ما از نظر رده‌بندی جهانی مشکل نداریم و ملی‌پوشانمان شرایط خوبی دارند، در نتیجه از این نظر جای نگرانی نیست.

این در حالی است که با اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو و در حالی که یوسف کرمی و میثم باقری در اردوهای تیم ملی جای نداشتند، کادر فنی تیم ملی دوباره از این دو نفر برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کرد. ذوالقدر در این باره گفت: این دو تکواندوکار از جمله تکواندوکاران شایسته کشورمان هستند و می‌توانند با حضور در تمرینات آماده‌سازی تیم ملی بار دیگر توانــــایی‌های خود را نشان دهند.

دبیر فدراسیون تکواندو در پاسخ به این پرسش که آیا یوسف کرمی دعوت فدراسیون را پذیرفته است، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.وی از جمله برنامه‌های پیش روی تکواندو را پیکارهای جایزه بزرگ منچستر و کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل عنوان کرد.اکنون اردوی تیم ملی با حضور محمد کاظمی،‌ بهنام اسبقی،‌ علیرضا نصرآزادانی،‌ مسعود حجی‌زواره،‌ فرزاد عبداللهی،‌ کورش رجلی،‌ هادی مستعان،‌ حسین تاجیک و سجاد مردانی در حال پیگیری بوده و قرار است باقری و کرمی نیز روز شنبه به این اردو ملحق شوند، ضمن آن‌که یک تیم منتخب نیز خود را برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آماده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها