کشته شدن تروریست هایی از چچن، اندونزی، عربستان و اردن

تلفات سنگین مزدوران محور ضد سوری

ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی مناطقی که شاهد فعالیت گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیم های عربی و متحدان آنهاست، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساند که در میان آنها چندین تروریست عرب و غیر عرب به چشم می خورد.
کد خبر: ۵۹۳۳۴۰
تلفات سنگین مزدوران محور ضد سوری

یگان هایی از ارتش سوریه، چندین گروه تروریستی مسلح را در حومه دمشق متلاشی کردند که برخی از اعضای این گروهها، تروریست سعودی، لیبیایی و اردنی بودند و همچنین مقادیر زیادی سلاح سنگین و خمپاره و انواع مهمات متعلق به آنها هم منهدم شد.

از سوی دیگر «خالد شاموطه» و «انس الشغری» از سرکردگان گروه های تروریستی مسلح در درگیری میان نیروهای ارتش و تروریست ها در جنوب شرکت برق و شرق میدان «المناشر» در شهر «جوبر» به هلاکت رسیدند.

منابع سوری گزارش دادند یگان هایی از ارتش سوریه در شهر دوما، مقادیری سلاح و مهمات را که در یک خودرو تروریست ها حمل می شد، منهدم کردند و طی آن تمام تروریست هایی که سوار خودرو بودند، کشته شدند.

در محور مزارع اطراف روستاهای «القاسمیه» و «دیرسلمان» در عمق غوطه شرقی، تمام اعضای یک گروه تروریستی مسلح به هلاکت رسیدند و سلاحهای متعلق به آنها هم ضبط شد.

در حومه جنوب دمشق، یک تیربار سنگین و یک خمپاره انداز متعلق به تروریستها منهدم شد و یک تروریست لیبیایی به نام «ابونمار الغفرانی» و نیز«البزری» و «برکات» به هلاکت رسیدند و در حجیره، یک مخفیگاه تروریست ها هدف حملات نیروهای ارتش قرار گرفت که طی آن سه تروریست از جمله یک تروریست اردنی به هلاکت رسیدند.

منابع سوری از کشته شدن یک تروریست سعودی به نام «نواف العنزی» در منطقه «الذیابیه» و همچنین پیگرد یک گروه تروریستی از سوی نیروهای ارتش در منطقه العلالی و هلاکت سرکرده این گروه خبر دادند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش کوههای شرق الزبدانی، یک خمپاره انداز و دهها گلوله خمپاره منهدم و چهار تروریست کشته و شمار دیگری زخمی شدند و در مزارع «ریما» در منطقه یبرود، عملیات نیروهای ارتش به کشته شدن 20 تروریست جبهه النصره منجر شد.

حمله نیروهای ارتش به مخفیگاه های تروریست ها در شمال منطقه «رنکوس» و مزرعه «برتا» و «الرض الشطاح» در حومه دمشق و هلاکت شمار زیادی از تروریستها و انهدام مقادیری سلاح و مهمات و همچنین کشته و زخمی شدن چندین تروریست در منطقه الصنمین در حومه درعا بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده ای که تلاش می کردند در نزدیکی مجتمع «سندس» در بلده منفجر کنند، از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

همچنین اعضای یک گروه تروریستی در کمین نیروهای ارتش بین روستای «السلیم» و «تل خزنه» در منطقه المشرفه در حومه «حمق»، گرفتار شدند که این تروریست ها کشته و زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها در مناطق مختلف حمص و انهدام سلاحها و مهماتی که در اختیار داشتند و انهدام سه خودرو حامل سلاح و مهمات تروریست ها در روستاهای قزحل و «ام القصب» و حمله نیروهای ارتش به مراکز تجمع تروریست ها در روستای «کیسین» در «الحوله» و مزارع «الزاره» در «تلکلخ» از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

یگان هایی از ارتش سوریه با پیگرد تروریست ها در مناطق الورشه، الحمیدیه، القصور و نزدیک مدرسه خدیجه الکبری در محله القرابیص، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش در تلبیسه و الدارالکبیره، 16 تروریست وابسته به جهبه النصره را به هلاکت رساندند و سلاحها و مهمات آنها را منهدم کردند.

در این عملیات، سرکرده یکی از گروههای تروریستی ملقب به «الخطاب» و «ماجد جناح» سرکرده گروه موسوم به گردان احرارالشام به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش همچنین مهمات و سلاحهایی را که تروریستها برای وارد کردن آن به داخل دو خودرو تلاش می کردند، منهدم کردند که منجر به هلاکت دو راننده انتحاری آن دو خودرو شد.

خنثی شدن تلاش تروریستها برای منفجر کردن یک بمب در مرکز شهر الحسکه، انهدام یک موشک انداز و هلاکت شماری از تروریستها در مناطق مختلف حلب، خنثی شدن تلاش تروریستها برای منفجر کردن شش بمب دست ساز در نزدیکی مسجدی در محله العامریه شهر حلب، هلاکت شماری از تروریستها در بصری الشام و انهدام چند تیربار سنگین و انواع مهمات، انهدام چهار خودرو تروریستها از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

منابع سوری از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های جبهه النصره در حومه لاذقیه شمالی و حومه ادلب که برخی از آنها غیر سوری بودند، خبر دادند که شامل یک تروریست چچنی ملقب به المسلم القریب، یک تروریست اندونزیایی ملقب به ابوعمر، تروریست عراقی ملقب به یاسین المرزوق، تروریست قطری ملقب به بکور المصباحی، تروریست مصری ملقب به سعدالدین المصراحی، تروریست ها سعودی به نامهای طه الجاسری و ماجد المصیلحی و مامون العادل، یک تروریست لیبیایی به نام عبدالمجید المرعی، تروریست یمنی ملقب به ابوزید، سیف الدین السراح سرکرده گروه موسوم به گردانهای احرارالشام و عمرالحلوانی سرکرده گروه موسوم به گردانهای  احرار جبله و غیاث الاحمد سرکرده گروه موسوم به گردانهای ابوعلی الشمالی بودند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین چهار خودرو حامل سلاح و مهمات تروریستها را منهدم کردند.

در حومه ادلب، شمار زیادی از تروریستها از جمله سه تروریست عرب و هفت تروریست غیر عرب کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند که اکثر آنها وابسته به جبهه النصره و گروه احرارالشام بودند، همچنین چند انبار سلاح و بمبهای دست ساز در سراقت کشف شد.

زخمی شدن دو شهروند سوری در حمله خمپاره ای تروریست ها به منطقه مسکونی العباسیین دمشق و انفجار بمب در الغاب و زخمی شدن دو غیرنظامی و انفجار بمب در مسیر عبور یک خودرو غیرنظامی که سبب زخمی شدن راننده و یک کودک شد، از دیگر تحولات مربوط به سوریه است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها