مامان همیشه می‌گفت: هندوانه بخور تا خونت صاف شود. من وقتی کوچک بودم فکر می‌کردم فقط به خاطر آب زیاد و صاف آن است که خاصیت رقیق کردن خون را دارد! حالا با خوردنیهای دیگری هم آشنا شده‌ام که به روش طبیعی خون را صاف می‌کنند و سلامت را به ارمغان می‌آورند.
کد خبر: ۵۹۳۲۰۲

هندوانه

 

از سیفی‌جات تب‌بر است. نوعی ملین گیاهی نیز به حساب می‌آید و فشار خون را کاهش می‌دهد و صفرابر است. در طب سنتی مصرف آب هندوانه مخلوط با کمی عسل را برای دفع بلغم توصیه می‌کنند. خوردن هندوانه با شیر خشت خاصیت تب‌بر بودن آن را افزایش می‌دهد و آب هندوانه در ترکیب با عصاره تمبر هندی، نوشیدنی خوشمزه‌ای پدید می‌آورد که صفرابر است.
مصرف آن همراه با سکنجبین باعث خرد شدن سنگ کیسه صفرا می‌شود. افرادی که در معده آن‌ها صفرای زیادی تولید می‌شود، بهتر است از هندوانه استفاده کنند. البته باید به یاد داشت ناشتا خوردن این میوه برای سلامتی مضر است.

 

خیار
یکی دیگر از میوه‌هایی است که خون را تصفیه می‌کند. این گیاه مدر، اسید اوریک را در خود حل می‌کند. آب خیار برای درمان و رفع یرقان بسیار مفید است اما کسانی که معده‌های ضعیف دارند نباید از آن زیاد استفاده کنند. مصرف خیار نارس و نازک بهتر است، زیرا هم برای بیمارانی که مبتلا به مرض قند هستند مفید است و هم درجه قلیائی را بالا می‌برد و هم تب‌های صفراوی را درمان می‌کند و برای کبد نیز تاثیر مثبتی دارد. برطرف کردن بیماری‌های صفرا، فشار خون، التهاب‌، حرارت‌ داخلی و سنگ مثانه از خواصی است که برای خیار شمرده‌اند. در پوست این میوه مقدار فراوانی کلروفیل و ویتامین C وجود دارد که مصرفش باعث ازدیاد خون و همچنین باعث تقویت عضله قلب می‌شود. پس سعی کنید بعد از ضدعفونی کردن خیار آن را با پوست میل کنید. آب خیار نه‌تن‌ها برای پوست‌هایی که دچار خارش می‌شوند مفید است، بلکه به حفظ شادابی پوست کمک می‌کند. شربتی که از ترکیب خیار رنده شده و شکر تهیه شده است صفرا را پایین می‌آورد.

گوجه فرنگی
برای درمان نقرس، رماتیسم، اسکوربوت، سرطان و کم‌خونی مفید است. زنانی که هر روز در وعده‌های غذایی خود گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد دچار حمله‌های مغزی یا قلبی می‌شوند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و E است که هرکدام از این ویتامین‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند. کار‌شناسان تغذیه توصیه می‌کنند گوجه‌فرنگی‌های رسیده با روغن زیتون که خود نقش محافظتی برای رگ‌ها دارد کمی پخته شود و سپس مصرف گردد.

نارگیل
تصفیه‌کننده خون است. سینه را نرم ‌کرده، برای درمان جنون، مالیخولیا و تشنج اعضا مفید است و ضعف را رفع می‌کند.

پرتقال
شاید این خاصیت پرتقال را کمتر شنیده باشید و فقط آن را به عنوان منبع ویتامین C بشناسید، اما این میوه نیز تصفیه‌کننده خون، برطرف‌کننده خونریزی‌های شدید و تشنجات است. پرتقال برای مرض قند مفید است، مدر، ضد سنگ مثانه، زکام و گریپ است و دندان‌ها را تقویت کرده و برای رفع سوء‌هاضمه اثربخش است.
>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها