معاون اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

راه اندازی 400 خانه سلامت در پایتخت

معاون اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی 400 خانه سلامت و ایجاد سه هزار و 740 کانون اجتماعی حوزه سلامت با 220 هزار عضو در تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۵۹۳
راه اندازی 400 خانه سلامت در پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدهادی ایازی در جلسه مشترک شواری راهبردی سلامت شهرداری تهران با وزیر و معاونان وزارت بهداشت و رییس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: ما، شهرداری تهران را بی هیچ ساختار ایجاد شده ای در حوزه سلامت اجتماعی تحویل گرفتیم، تنها کاری که شده بود ایجاد یک فرهنگسرای سلامت در منطقه 4 شهرداری تهران بین سال های 74 تا 85 بود.

وی افزود: شهرداری تهران و دکتر قالیباف اداره کل سلامت را با رویکرد سلامت اجتماعی ایجاد کردند که موجب احیا و ارتقای نقش عوامل اجتماعی سلامت، مرکز اعتبارات جامعه محور (CBI) و ایجاد 374 محله سلامت، ایجاد شبکه رابطان سلامت، کانون های اجتماعی سلامت به تعداد سه هزار و 740 کانون، ایجاد 22 مرکز فرآموز، ایجاد پارلمان محلی و متعاقب آن انتخاب مدیران محله، ایجاد کارگروه های تخصصی بهداشتی و محیط زیست شهری در کلانشهر تهران شده است.

معاون اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد:هم اکنون هر محله شهری در تهران حداقل یک خانه سلامت و سلامت یار دارد و در پورتال محلات شهر تهران به آدرس www.mytehran.ir تمام مشخصات این خانه ها و مدیران محله و اعضای آن به همراه کارکردهای آنان ثبت شده است.

تهران بزرگترین شبکه اجتماعی سلامت را داراست

ایازی، تهران را دارای بزرگترین شبکه اجتماعی سلامت در کشور دانست و افزود: هم اکنون کانون هایی که ایجاد شده است هر کدام در هر موضوعی که دارند هزاران عضو فعال دارند. به عنوان مثال کانون جوانان 30 هزار عضو، کانون معلولان هشت هزار عضو، کانون پیشگیری از دیابت 22 هزار عضو، کانون خادمان سلامت 11621 عضو، کانون پیشگیری از چاقی 18500 عضو، کانون سالمندان 58 هزار عضو و کانون اهدا کنندگان خون 16993 عضو دارند و 30 درصد اهدا کنندگان خون در تهران را تشکیل می دهند.

وی به ایجاد شبکه مشاوره در تهران با همکاری 326 مشاور خبر داد و گفت: این مشاوره ها در خصوص خانواده، ازدواج، اعتیاد و مسائل تربیتی است.

معاون اجتماعی شهرداری تهران به برگزاری دوره های مختلف جشنواره سلامت در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در طی چنددوره برگزاری جشنواره بالغ بر 317هزار اثر به دبیرخانه ها ارسال شده است.

ایازی در پایان از اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری همه جانبه بین بخشی با وزارت بهداشت برای توسعه فعالیت های سلامت اجتماعی خبر داد و از دکتر مرندی برای چهار سال ریاست شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها